دلیل حذف اسکنر اثر انگشت گوشی‌های سونی در آمریکا مشخص شد

0
3187
دلیل حذف اسکنر اثر انگشت گوشی‌های سونی در آمریکا مشخص شد

از نزدیک به یک سال و نیم گذشته و از زمان ارائه اکسپریا Z5، گوشی‌های سونی از اسکنر اثر انگشت در دکمه پاور خود در کناره دستگاه بهره برده است اما از همان زمان این شرکت در هیچ یک از گوشی‌های ارائه شده توسط این برند در آمریکا این قابلیت را عرضه نکرده و حتی دو پرچمدار جدید XZ Premium و XZs نیز از این قاعده مستثنی نشده‌اند. تا به امروز سونی نبود اسکنر اثر انگشت در این گوشی‌ها را به دلائل قانونی و تصمیم این شرکت برای حذف آن مرتبط می‌دانست و اصولا تمایل چندانی به صحبت در این زمینه نداشت اما امروز مسئول مارکتینگ سونی در آمریکای شمالی، Don Mesa، در گفت‌وگویی با Android Central بخش تاریک این ماجرا را تا حدودی روشن کرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده شرکت سونی در طی سالیان گذشته با یک یا چند اپراتور آمریکایی قراردادهایی را به امضا رسانده که یکی از بندهای عجیب آن این بوده است که سونی به صورت قانونی از فروش گوشی‌های دارای سنسور اثر انگشت در آمریکا منع شده است. معلوم نیست که این بندهای قانونی پابرجا باشند اما در طی سال‌های گذشته سونی یا باید کلا قید بازار آمریکا را زده یا اینکه گوشی‌های خود را بدون اسکنر اثر انگشت در این بازار ارائه می‌کرد که سونی گزینه دوم را برگزیده است.

در مورد زمان و نداوم این منع قانونی سونی هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست ولی کاربران این برند امیدوارند تا این ممنوعیت به زودی برطرف شود.

منبع

ارسال یک پاسخ