دوربین آیفون 8 : فیلم‌برداری با وضوح 4K‌ با 60 فریم در ثانیه؟

0
2696
دوربین آیفون 8 : فیلم‌برداری با وضوح 4K‌ با 60 فریم در ثانیه؟

هرچه به ماه سپتامبر و زمان سنتی رونمایی از آیفون‌های اپل نزدیک می‌شویم اطلاعات رخنه کرده جدیدی از این گوشی‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. در آخرین خبر در این مورد چندی پیش ظاهرا اسپیکر هوم پاد طراحی آیفون 8 را لو داد و اینک کاملا از نوع طراحی آیفون 8 اطلاع داریم اما در مورد دوربین آیفون 8 به جز شکل قرارگیری عمودی آنها که در چندین عکس و طراحی به آن اشاره شده است چیز مهم دیگری نمی‌دانیم. امروز اما در این زمینه نیز اطلاعات تازه‌ای منتشر شده است.

iphone-8-might-record-4k-video-in-60fps

طبق خبرهای جدیدی که توسط iHelp منتشر شده، دوربین آیفون 8 می‌تواند با وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند که در صورتی که این اتفاق رخ دهد این نرخ برداشت حتی از برترین پرچمداران حال حاضر اندرویدی نیز بالاتر است. در این خبر جدید اسکرین‌شاتی از یک کدمنتشر شده که در آن این تکه کد دیده می‌شود :

[CAMCaptureCapabilities isBack4k60VideoSupported]

نکته دیگر اینکه در بخشی دیگر از این کد به دوربین جلو به جای دوربین عقب اشاره شده و در اینجا هم ظاهرا امکان فیلم‌برداری با همان وضوح و نرخ برداشت وجود دارد. این کد با اینکه ممکن است به حقیقت بپیوندد اما در عمل تضمینی برای دیدن آن در واقعیت وجود ندارد چرا که برای نمونه در زمان انتشار iOS 9 کد مشابه‌ای در آن کشف شده بود که به فیلم‌برداری 1080/240p اسلوموشن و برداشت پانورامایی همراه با فلش برای دوربین سلفی اشاره شده بود که در عمل تنها فلش آن هم به صورت نرم‌افزاری در آیفون‌های دو نسل پیش به وقوع پیوست. با نگاهی به روش آیفون در ارائه سخت‌افزارهای جدید برای گوشی‌های خود به صورت قطره‌چکانی و هر سال یک بار می‌توان انتظار داشت که ویژگی 4K با 60 فریم در ثانیه برای دوربین سلفی آیفون 8 قبل از اینکه در دوربین اصلی این گوشی به کار گرفته شود بسیار بعید به نظر می‌رسد. اگر این ویژگی در دوربین آیفون 8 به وقوع بپیوندد به احتمال فراوان از کدک H.265 (که با معرفی سیستم‌عامل High Sierra کامپیوترهای مک در این خانواده معرفی شد) نیز در این مجموعه استفاده می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ