دوربین اندرویدی زایس به زودی در بازار: 6,000 دلار!

0
1456
دوربین اندرویدی زایس به زودی در بازار: 6,000 دلار!

با این‌که دوربین گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست حداقل در رده خانگی و آماتوری، دوربین‌های دیجیتال را به چالش کشیده‌اند اما حالا چندی‌ست که از یک دوربین اندرویدی خبری نیست. این رده حالا ظاهرا قرار است با یک دوربین خاص از یک شرکت نام‌آشنا گام بلندی رو به جلو بردارد. از جمله دوربین‌های اندرویدی قابل اشاره در طی سال‌های گذشته می‌توان به Galaxy Camera و Galaxy NX از سامسونگ و برخی نمونه‌های دیگر مثل پاناسونیک Lumix DMC-CM1 اشاره کرد. دوربین اندرویدی جدید زایس که Zeiss ZX1 نام دارد البته به‌کل داستان متفاوتی را روایت می‌کند چرا که این دوربین که ابتدا در سال 2018 معرفی شده بود یک نمونه فول‌فریم و بسیار گران‌قیمت است.

دوربین اندرویدی زایس به زودی در بازار: 6,000 دلار!

زایس ZX1 که ظاهرا اولین حضور این شرکت به‌عنوان سازنده یک دوربین دیجیتال کامل به‌حساب می‌آید با این‌که یک نمونه کامپکت به نظر می‌رسد اما در عمل دوربین پیشرفته‌ای‌ست که ورژن تغییر یافته‌ای از اندروید در آن به‌کار گرفته شده است. اطلاعات بیشتری در مورد این ورژن اندروید و امکانات در دسترس در آن ارائه نشده اما احتمالا به‌زودی با رسیدن این دوربین به دست مشتریان نهایی اطلاعات کاملی در این زمینه نیز منتشر می‌شود.

دوربین اندرویدی زایس به زودی در بازار: 6,000 دلار!

یک ویزگی جذاب زایس ZX1 فراهم کردن امکان دسترسی به ادوبی فتوشاپ لایت‌روم CC است که از آن طریق می‌توان بدون نیاز به کامپیوتر و انتقال تصویر، عکس‌ها را به سادگی از خود دوربین ویرایش نمود و با کمک اتصال وای‌فای آن‌ها را در شبکه‌های دلخواه به اشتراک گذاشت.

دوربین اندرویدی زایس یک نمونه 37.4 مگاپیکسلی است که یک نمونه فول فریم بوده و در مقایسه با گوشی‌های موبایل ابعاد حسگر بسیار بزرگ‌تری را ارائه می‌کند. در مقابل این سنسور یک لنز ثابت 35 میلی‌متری f/2.0 قرار دارد و صفحه‌نمایش آن نیز 4.3 اینچی با قابلیت لمسی‌ست. برداشت ویدئو در این دوربین با وضوح 4K با 30 فریم در ثانیه انجام شده و 512 گیگابایت حافظه داخلی و پورت USB-C دارد.

دوربین اندرویدی زایس به زودی در بازار: 6,000 دلار!

اگر به فکر تهیه این دوربین خاص خواستید باید ابتدا نگاهی به قیمت 6 هزار دلاری آن بیندازید؛ رقمی که حتی در مقایسه با پیشرفته‌ترین پرچمداران اندرویدی نیز کاملا گزاف به نظر می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ