دوربین‌های دوگانه تا 2018 فقط در نسخه‌های آیفون پلاس

0
2250

از Ming-Chi Kuo تحلیلگر موسسه آماری KGI Securities به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیش‌بینی‌کننده و محقق در زمینه دیوایس‌های همراه شرکت اپل یاد می‌شود. این محقق روز گذشته با تکیه بر برخی شباهت و قرائن پیش‌بینی کرده است که حداقل تا سال 2018 نباید منتظر حضور دو دوربین در بخش پشتی گوشی‌های کوچک‌تر آیفون باشیم.

نخستین دلیلی که Ming-Chi Kuo برای ارائه نشدن دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های 4.7 اینچی آیفون حتی در سال آینده ارائه می‌کند، قیمت تمام شده ماژول این دوربین‌ها است که نزدیک به 30 تا 40 دلار برای هر دستگاه برای اپل تمام می‌شود از این رو سیسات تثبیت قیمت که از مدت‌ها پیش در تقریبا تمامی گوشی‌های این برند در سال‌ها مختلف اجرا شده با حضور این قطعه در گوشی‌های کوچک‌تر با مشکل روبرو می‌شود.

ارائه دوربین دوگانه تا سال 2018 تنها برای آیفون پلاس

مسئله دیگر، ایجاد جذابیت برای گوشی‌های بزرگ‌تر 5.5 اینچی اپل است که طبق تجربه این شرکت در دو سال گذشته همواره از استقبال کمتری در مقایسه با مدل کوچک‌تر برخوردار بوده و از همین رو، حضور مجموعه دوربین متفاوت در آن، کاربران بیشتری را به تهیه آیفون پلاس ترغیب می‌کند. Kuo‌ معتقد است که در نسخه سال آینده در نسل بعدی آیفون پلاس تنها گزینه افزوده شده به این جمع حضور لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS برای دوربین تله‌فتو است. در حال حاضر تنها دوربین واید یا عادی دستگاه از OIS بهره می‌برد.

با وجود این مسئله بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارد که به دلیل اینکه سال آینده دهمین سال تولید آیفون در مجموعه اپل به حساب می‌آید تغییرات بسیار بزرگ‌تری برای نسل بعدی آیفون پیش‌بینی می‌شود که دامنه آنها از یک آپدیت S معمولی جلوی نام مدل قبلی کاملا فراتر می‌رود. از جمله این موارد می‌توان به شیشه یک تکه روی صفحه‌نمایش که دکمه Home را نیز در بر می‌گیرد، صفحه‌نمایش OLED که در کناره‌ها خمیده می‌شود و شاید حتی یک اسکنر چشم اشاره کرد. کانکتورهای فلزی بخش پشتی یا Smart Connectors که در گوشی کنسل شده iPhone Pro از آن سخن بود نیز می‌تواند در این لیست جای بگیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ