تمامی دوربین‌ های جدید نمایشگاه فوتوکینا 2016

0
3432
دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

نمایشگاه دستاوردهای عکاسی و فیلم‌برداری فتوکینا به جرأت بزرگ‌ترین نمونه در این رده و یکی از تعیین‌کننده‌ترین نمایشگاه‌های عکاسی برای مشاهده دوربین‌ های جدید در جهان است. Photokina 2016 امسال نیز از 20 تا 26 سپتامبر در حال برگزاری ست و در همان روزهای نخست مثل همیشه دوربین‌های جدید ارائه شده به این رویداد به نمایش در می‌آیند. امسال نیز شرکت‌هایی همچون پاناسونیک، کانن، نیکون، فوجی‌فیلم، گو پرو، الیمپوس و سونی دوربین‌های مختلفی را در کلاس‌های گوناگون از نمونه‌های ورزشی و خانگی گرفته تا سوپرزوم‌ها، کامپکت‌های پیشرفته، DSLRها و حتی دوربین‌های مدیوم فرمت در فوتوکینا 2016 به نمایش گذاشتند. در ادامه با مهم‌ترین این محصولات برحسب برند آشنا می‌شویم.

1- پاناسونیک

  • Panasonic Lumix GH5

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

مطمئنا جذاب‌ترین محصولی که پاناسونیک در فتوکینا به نمایش گذاشت آپدیتی بر مدل برتر GH4 این شرکت با نام GH5 است که همچون مدل‌های قبلی سری G‌ این شرکت در زمینه فیلم‌برداری حرف‌های بسیار  مهمی برای گفتن دارد. GH5 همچنان از فیلم‌برداری 4K و لرزه‌گیر درون بادی پشتیبانی می‌کند اما این بار می‌توان عکس‌هایی با وضوح 6K را از فیلم‌های آن استخراج کرد.

  • Panasonic Lumix G80

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

دوربین رده میانی G80‌ به عنوان آپدیتی بر GX80 قبلی این برند ارائه شده و مانند GH5 از فیلم‌برداری 4K‌ و لرزه‌گیر درون بادی برخوردار است این دوربین رده فورترد یک نمونه 16 مگاپیکسلی با صفحه‌نمایش لمسی متحرک 3 اینچی است . این دوربین به وای‌فای هم مجهز است و 505 گرم وزن دارد. این مدل ظاهرا 699 پوند تنها برای بادی در انگلستان قیمت خواهد داشت.

  • Panasonic Lumix LX15

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

این دوربین که با نام LX10 نیز شناخته می‌شود دارای سنسور 1 اینچی 20 مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش متحرک لمسی 3 اینچی با وضوح 1 میلیون و 40 هزار نقطه و فیلم‌برداری 4K با 30 فریم در ثانیه است. این دوربین که به وای‌فای نیز مجهز است تنها 310 گرم وزن دارد و باتری آن تا 260 عکس دوام خواهد داشت.

  • Panasonic Lumix FZ2000

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

این دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور 1 اینچی به رده سوپر زوم‌ها‌ تعلق دارد و با فاصله کانونی 480-20 تا 20 برابر زوم را ارائه می‌کند. این دوربین از عکاسی RAW پشتیبانی کرده و دارای صفحه‌نمایش 3 اینچی چرخان تاچ اسکرین با وضوح 1 میلیون و 40 هزار نقطه خواهد بود. وضوح فیلم‌برداری این دوربین حداکثر به 2060×4096 با 24 فریم در ثانیه یا 4K تا 30 فریم در ثانیه قابل افزایش است دارای وای‌فای بوده و 915 گرم وزن دارد. قیمت این مدل 1,199 دلار در نظر گرفته شده است.

2- کانن

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

شرکت کانن در فتوکینای امسال با  دوربین های جدید EOS M5 در رده دوربین‌های بدون آینه و EOS 5D Mark IV در کلاس DSLRهای پیشرفته حضور داشت که هر دو پیش از این به صورت جداگانه معرفی شده‌اند.

3- سونی

  • Sony A99 Mark II

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

محصول جذاب سونی برای فتوکینای امسال در کلاس آلفا با مدل A99 Mark II قرار دارد. این دوربین کلاس SLT دارای یک سنسور 42.2 مگاپیکسلی فول فریم با سیستم اتوفوکوس هایبریدی جدید تشخیص چهره‌ای ارائه شده که 399 نقطه فوکوس تشخیص فاز روی سنسور را با 79 نقطه اتوفوکوس تشخیص فاز دیگر روی یک سنسور جداگانه را با هم ترکیب می‌کند. صفحه‌نمایش A99 Mark II یک نمونه 3 اینچی متحرک با وضوح 1,228,800 نقطه بوده و چشمی آن نیز طبق معمول الکترونیکی خواهد بود. این دوربین از فیلم‌برداری 4K با بیت‌ریت 100Mbps پشتیبانی می‌کند و با باتری 840 گرم وزن دارد. قیمت این دوربین برای بادی تنها 3,199 دلار است.

4- نیکون

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

نیکون ترجیح داده است تا در این نوبت از فتوکینا تمرکز خود را روی دوربین های جدید ورزشی یا اکشن کمرا قرار دهد. سری KeyMission این شرکت که پیش از این مدل KeyMission 360 در آن معرفی شده بود حالا دو عضو جدید با نام‌های KeyMission 170 و KeyMission 80 نیز به آن افزوده شده‌اند. همانطور که می‌توان حدس زد عدد مقابل هر مدل به میدان دید آن تعلق دارد جایی‌که مدل 360 تصویر کامل و دو مدل 170 و 80 تصویر‌های وایدی با میدان دید 170 و 80 درجه ایجاد می‌کنند. این دوربین‌ها البته یک دوربین یکتا با سه آپشن مختلف نبوده و هریک دوربین‌های جداگانه‌ای با امکانات متفاوتی هستند. هر سه این دوربین‌ها مقاوم و ضد آب بوده و از صفحه‌نمایش لمسی بهره می‌برند.

5- فوجی‌فیلم

  • FujiFilm GFX 50S

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینادوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

غیر منتظره‌ترین دوربین ارائه شده از سوی یک شرکت در نمایشگاه فتوکینا مدل GFX 50S از فوجی‌فیلم‌ است که در کلاس مدیوم فرمت بدون آینه با مانت جدید GF معرفی شد. این دوربین 51 مگاپیکسلی تنها 800 گرم وزن دارد که برای یک نمونه مدیوم وزن بسیار مناسبی به حساب می‌آید. این دوربین قرار است با یک لنز 63 میلیمتری با قیمتی کمتر از 10,000‌ دلار عرضه شود.

6- گوپرو

  • GoPro Hero 5 Black

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

بزرگ‌ترین تغییرات ایجاد شده در این افزوده شدن صفحه‌نمایش و ارتقا میزان ضد آبی دستگاه به 10 متر بدون کیس اضافه است. برداشت 4K، کنترل صوتی و GPS نیز در این مدل حضور دارند. این دوربین می‌تواند هنگام شارژ به صورت خودکار عکس‌های خود را در کلاد آپلود کند. این دوربین طبق معمول با تمامی مانت‌های فعلی GoPro هماهنگ خواهد بود.

  • GoPro Hero 5 Session

مدل Session نمونه ساده‌تر و کوچک‌تر Hero 5 که به صورت معمول مکعبی ارائه شده و در این مدل نیز از فیلم‌برداری 4K با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌شود.

7- الیمپوس

  • Olympus OM-D E-M1 Mark II

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

این دوربین فور ترد یک نمونه 20 مگاپیکسلی پیشرفته با صفحه‌نمایش 3 اینچی چرخان لمسی، 121 نقطه فوکوس و فیلم‌برداری با وضوح 2060×4096 با 24 فریم در ثانیه یا 4K با 30 فریم در ثانیه است. رابط اتصال این دوربین از نوع USB 3.0 بوده و از پورت میکروفون و هدست نیز برخوردار است. این دوربین 574 گرمی دارای دو اسلات SD خواهد بود.

8- کداک

  • Kodak 4KVR360

دوربین های جدید معرفی شده در نمایشگاه فتوکینا

شرکت کداک که این تحت تملک شرکت JK Imaging قرار دارد امسال یک دوربین 360 درجه را به فتوکینا عرضه کرده است که برخلاف مدل قبلی SP360 دارای دو لنز و دو سنسور در قالب یک محصول یکتا خواهد بود. این دوربین 20 مگاپیکسلی از فیلم‌برداری 4K نیز پشتیانی کرده و دارای NFC و وای‌فای خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ