دو نمایشگر گیمینگ خمیده ارزان‌قیمت سامسونگ: 27 و 32 اینچ

0
1624
دو نمایشگر گیمینگ خمیده ارزان‌قیمت سامسونگ: 27 و 32 اینچ

شرکت سامسونگ روز گذشته در نمایشگاه Gamescom 2018 از دو نمایشگر گیمینگ جدید رونمائی کرد که در دو سایز 27 و 32 اینچی ارائه شده و مشخصات مناسب و قیمتی رقابتی را ارائه می‌کند. این دو نمایشگر گیمینگ در سری CJG5 قرار داشته و به ترتیب C32JG5 و C27JG5 نام دارند و وضوح صفحه‌نمایش در هردوی آنها 1440p یا 1440×2560 پیکسل (WQHD) در نسبت 16:9 با فرکانس 144 هرتز است. نوع فناوری ساخت این دو پنل از نوع VA یا Vertical Alignment است که این فناوری چیزی مابین پنل‌های TN قدیمی و صفحه‌نمایش‌های پیشرفته IPS قرار دارد.

دو نمایشگر گیمینگ خمیده ارزان‌قیمت سامسونگ: 27 و 32 اینچ

در این دو نمایشگر گیمینگ سامسونگ از دو پورت HDMI‌ (یکی ورژن 2 و دیگری ورژن 1.4) و یک DisplayPort استفاده شده است

هدف از ساخت پنل‌های VA ترکیب نقاط مثبت صفحه‌نمایش‌های TN و IPS است به عنوان نمونه در مقایسه با پنل‌های IPS‌ معمول، نرخ بازسازی تصویر یا refresh rate در اینگونه پنل‌ها بیشتر است و در مقایسه با TNهای قدیمی نیز بازسازی رنگ بهتر، روشنائی بیشتر و البته زاویه دید کاملا بهتری دارند. صفحه‌نمایش‌های VA نسبت به هر دو پنل TN و IPS دارای کنتراست بالاتری هستند اما در عوض در زمینه زمان پاسخگوئی یا response time از هر دو ضعیف‌تر عمل می‌‌کنند که آنها را به انتخابی نچندان ایده‌ال در هنگام نمایش سوژه‌های سریع مثلا در حین بازی تبدیل می‌کند. البته سامسونگ برای حل این مشکل در این دو مانیتور گیمینگ از فرکانس 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند که در صورت پشتیبانی کارت گرافیک می‌تواند مشکل حرکت سوژه‌های سریع را حل کند. بدین‌ترتیب در یک نگاه کلی، صفحه‌نمایش‌های VA در کاربردهای عمومی با ارائه قابلیت‌هائی مثل نسبت کنتراست بالاتر، روشنائی بهتر، نرخ بازسازی تصویر مناسب‌تر در کنار بازسازی مطلوب رنگ و زاویه دید بهتر انتخابی مناسب به نظر می‌رسد.

دو نمایشگر گیمینگ خمیده ارزان‌قیمت سامسونگ: 27 و 32 اینچ

این دو مانیتور که در رنگ‌ نقره‌ای تیره ارائه می‌شود دارای خمیدگی 1800R بوده و روشنائی آنها به گفته سامسونگ به 300nits می‌رسد. قیمت نسخه 27 اینچی این سری 310 پوند و قیمت نسخه 32 اینچی 360 پوند است.

منبع

ارسال یک پاسخ