روتر بی‌سیم خانگی مقرون به صرفه Tenda N150

0
1616
روتر بی‌سیم خانگی مقرون به صرفه Tenda N150

Sponsored

امروزه روتر بی‌سیم خانگی جای خود را در منازل باز کرده اند و شبکه‌های بی‌سیم را نسبت به گذشته سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر کرده‌اند. روترها می‌توانند شبکه و اینترنت را از طریق کابل یا بصورت بی‌سیم دریافت کرده و در اختیار کاربران قرار بدهند. در میان صدها مدل روتر مختلف انتخاب یک دستگاه که نیاز‌های شما را برآورده سازد کار مشکلی است.Tenda N150 یک روتر کوچک و جمع و جور است که قلب تپنده آن ساخت شرکت Broadcom بوده و با دارا بودن امکانات مناسب، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است که تبدیل به یک انتخاب ایده‌آل برای اکثر کاربران خانگی شده است. با امکان چندکاره بودن این محصول، هر کاربر می‌تواند از قابلیت‌های خاص و مورد نظر خود استفاده کند مانند Universal Repeater که برای گسترش شبکه بی‌سیم دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود.

روتر بی‌سیم خانگی مقرون به صرفه Tenda N150

روتر Tenda N150 یک روتر بی‌سیم کوچک خانگی است که برگ برنده این محصول قیمت فوق‌العاده به صرفه آن است که می‌تواند تمام نیاز‌های یک کاربر خانگی را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از روترهای پیشرفته بازار برآورده کند! در این دستگاه خبری از تکنولوژی‌های گران‌قیمت مانند Beamforming یا MU-MIMO یا باندهای سه گانه و دو گانه نیست، در عوض از تمامی امکانات پایه و استاندارد یک روتر برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای زیادی را دارا است. استفاده از چیپ‌ست قدرتمندBroadcom باعث شده شبکه بی‌سیم مورد اطمینان باشد، در استفاده طولانی مدت قطع نشده و یک ارتباط پایدار را رقم بزند. همچنین پهنای باند 2.4GHz با سرعت 150Mbps برای نیازهای کاربران خانگی مناسب است، لازم به ذکر است Broadcom در کنار تولید چیپ‌ست‌های تندا مشغول تولید چیپ‌ست گوشی‌های اپل نیز است!

این محصول با مجهز بودن به یک آنتن قدرتمند 5dBi میتواند پوششی تا مساحت 100 مترمربع را ایجاد کند، تمامی کاربران به راحتی می‌توانند از یک شبکه مطمئن و پایدار استفاده کنند. هم چنین برای اتصال آسان به شبکه بی‌سیم می‌توان از دکمه WPS که روی دستگاه قرار دارد، استفاده نمود یا می‌توان شبکه Wi-Fi را در مواقعی که نیازی به آن نیست خاموش کرد.

روتر بی‌سیم خانگی مقرون به صرفه Tenda N150

با دارا بودن پورت WAN می‌توان اینترنت دریافتی از یک مودم (درحالت Bridge) را روی روتر بی‌سیم N150 تعریف نمود و اينترنت را به صورت بی‌سيم و با سرعت بالا با سایر دستگاه ها به اشتراک گذاشت و از انتقال سريع فايل‌ها، استریم فیلم، برقراري تماس‌هاي تلفني اينترنتي، گشت و گذار در وب و يا بازي‌هاي آنلاين به صورت بی‌سيم، لذت برد. اين روتر با دارا بودن 4 پورت شبکه (LAN) به شما اين امکان را مي‌دهد تا دستگاه‌هاي خود را که از پورت RJ-45 پشتيباني مي‌کند را با هم به يک شبکه متصل کنيد. همچنین يک مجموعه کامل از ويژگي‌هاي امنيتي از جمله کد گذاري‌هاي بي‌سيم WPA, WPA2, WEP را برای حفاظت کامل از شبکه خود داريد. این روتر می‌تواند علاوه بر حالت کاری Wireless Router در حالت کاری زیر نیز کار کند :

• Universal Repeater (گسترش شبکه‌های بی‌سیم اطراف)
• WDS Bridge Mode (ارتباط دو شبکه بی‌سیم با یکدیگر)
• WISP (اتصال بی‌سیم برای سرویس دهنگان اینترنت)
• AP (قابلیت کار به صورت اکسس پوینت)

همچنین می‌توان از قابلیت‌های حرفه‌ای این دستگاه به مواردی مانند : Port Range forwarding ،DMZ Host، DDNS  ،UPnP، URL Filter ،MAC Address Filter ،MAC Clone ،DHCP Server و Bandwidth Control و Remote Web Management اشاره کرد. این دستگاه از VPN Pass-Through به صورت PPTP و L2TP نیز پشتیبانی می‌کند.
با توجه به اینکه N150 یک روتر بی‌سیم است، می‌توان انتظار داشت که قابلیت Static Routing و جدول Routing Table نیز جز وظایف اصلی این دستگاه باشد، جایی که کاربر می‌تواند با مسیردهی به صورت دستی، وارد یک شبکه دیگر بجز شبکه اصلی خود دستگاه شود. راه اندازی این دستگاه بسیار ساده بوده و می‌توان ظرف 30 ثانیه تنظیمات اصلی را انجام داد و اینترنت را در اختیار سایر کاربران قرارداد، تنها کافی‌ست تا ویزارد دستگاه را اجرا کرده و دستورات بروی صفحه را دنبال کنید. فیلتر کردن کاربران بر اساس IP و Mac-Address و فیلترکردن صفحات وب، همچنین اختصاص پهنای باند به هرکدام از کاربران از جمله مزایای روتر بی‌سیم N150 است.

روتر بی‌سیم N150 یک دستگاه کوچک با راه اندازي آسان برای همه و عملکرد پايدار بوده که در عین حال مقرون به صرفه نیز است که می‌تواند جایگزین شبکه بی‌سیم فعلی شما شده و علاوه بر کنترل پهنای باند دارای مود‌های کاری گوناگون بوده و می‌تواند به عنوان Repeater هم استفاده شود. همچنین با دارا بودن قابلیت WISP میتوان اتصال بی‌سیم برای دریافت اینترنت از ISP ها نیز برقرار کرد. روتر تندا N150 هم اکنون با گارانتی 3 ساله شرکت آونگ نماینده‌ی انحصاری محصولات Tenda در بازار عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ