از هر ساعت هوشمند فروخته شده یکی اپل واچ است!

0
1938
از هر ساعت هوشمند فروخته شده یکی اپل واچ است!

مجموعه معتبر IDC‌ امروز جدیدترین گزارش خود در مورد بازار هوشمندهای پوشیدنی در سه‌‌ماههه چهارم سال 2017 را منتشر کرد که طبق آن اینک مشخص شده که از هر ساعت هوشمند فروخته شده یکی اپل واچ است! در این سه‌ماهه، شرکت اپل موفق شده که نزدیک به 8 میلیون عدد اپل واچ را به بازار ارائه کنید که این نسبت به 5.1 میلیون عددی که سال گذشته در همین زمان یعنی سه‌ماهه چهارم سال 2016 از سوی این شرکت ارائه شده بود رشد فوق‌العاده‌ای را نزدیک به 57.5 درصد نشان می‌دهد. اپل با این میزان ارائه ساعت هوشمند به بازار، موفق شده تا سهم بازاری معادل 21 درصد را از بین همه برندها به خود اختصاص بدهد و به برند شماره یک در این زمینه تبدیل شود. سال پیش در این زمان، سهم بازار اپل تنها 14.4 درصد بود. پس از اپل به ترتیب فیت‌بیت، شائومی، گارمین و هواوی در حایگاه‌های دوم تا پنجم قرار داشته که در این میان سهم بازار فیت‌بیت و شائومی با کاهش روبرو شده اما گارمین و هواوی به ترتیب افزایشی معادل 4.7 و 93.2 درصد را تجربه کرده‌‌اند.

از هر ساعت هوشمند فروخته شده یکی اپل واچ است!

برای کل سال تعداد اپل واچ های ارائه شده این شرکت به 17.7 میلیون عدد می‌رسد که بازهم نسبت به 11.3 میلیون سال 2016 ارتقا فوق‌العاده‌ای داشته و سهم بازار این شرکت نیز از 10.8 درصد حالا به 15.3 درصد رسیده است. برای کل سال شائومی در جایگاه دوم قرار دارد اما سهم بازار آن با 0.3 درصد کاهش روبرو شده است. پس از شائومی نیز فیت‌بیت، گارمین و فسیل قرار دارند.

از هر ساعت هوشمند فروخته شده یکی اپل واچ است!

نکته جالب در این میان این است که اگر بقیه پوشیدنی‌ها را کنار بگذاریم و تنها اسمارت‌واچ‌ها را بررسی کنیم اپل همچنان با 8 میلیون ارائه در سه ماهه چهارم به بازار در صدر قرار دارد در حالی که برندهای اصلی دیگر از جمله گارمین، سامسونگ، فسیل و فیت‌بیت مجموعا 2 میلیون عرضه داشته‌اند و کل این بازار به جز اپل تنها 5.1 اسمارت‌واچ به بازار عرضه کرده است این داستان برای کل سال 2017 نیز تکرار شده و در حالی که اپل در این سال 17.7 میلیون اسمارت‌واچ عرضه کرده این عدد برای بقیه برندها تنها 15.6 میلیون عدد است! بدین‌ترتیب می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که از هر دو اسمارت‌واچ عرضه شده به بازار یکی اپل واچ است!

از هر ساعت هوشمند فروخته شده یکی اپل واچ است!

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ