سامسونگ، سلطان بازار صفحه‌نمایش در سه‌ماهه اول 2019

0
1827
سامسونگ، سلطان بازار صفحه‌نمایش در سه‌ماهه اول 2019

طبق یک گزارش جدیدا منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی HIS Markit، شرکت سامسونگ در سه‌ماهه اول سال 2019 همچنان برترین برند در بازار صفحه‌نمایش به حساب می‌آید؛ طبق این گزارش، سامسونگ در این بازه زمانی موفق به ارائه 3.4 میلیون صفحه‌نمایش به بازار شده که سهم این شرکت از بازار صفحه‌نمایش را به 40.2 درصد می‌رسد. همه چیز البته برای سامسونگ در این بازار، مثبت نیست چرا که با وجود صدرنشیشنی این برند در بازار مذکور، سامسونگ در مقایسه با سال قبل در چنین زمانی، افت 6.6 درصدی را تجربه کرده است.

سامسونگ، سلطان بازار صفحه‌نمایش در سه‌ماهه اول 2019
پس از سامسونگ،‌ مقام دوم در بازار صفحه‌نمایش به شرکت ژاپنی JDI تعلق دارد که با اختلافی بزرگ، 12.3 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت چینی BOE با اینکه با 11.9 درصد، سهم بازار در مکان سوم قرار دارد اما این شرکت موفق شده تا در بازه زمانی مذکور، سهم خود در این مارکت را نزدیک به دو برابر کند و به گفته HIS Markit این شرکت احتمالا در سه‌ماهه دوم سال 2019 با کنار زدن JDI،‌ به تنهایی در مکان دوم قرار بگیرد.

سامسونگ، سلطان بازار صفحه‌نمایش در سه‌ماهه اول 2019
گزارش IHS، کل مارکت صفحه‌نمایش را در بر می‌گیرد اما این موسسه تحقیقاتی، علت موفقیت سامسونگ در این رده را در حضور پنل‌های OLED در گوشی‌های هوشمند غیر پرچمدار بازار می‌داند. در یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌های موبایلی به استفاده از این نوع پنل‌ها بیشتر به علت امکان استفاده از سنسورهای اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، روی آورده‌اند. در این شرایط، اگر صفحه‌نمایش‌های LCD را کنار گذاشته و فقط در مورد پنل‌های OLED صحبت کنیم، سامسونگ با در اختیار گرفتن بیش از 80 درصد بازار OLEDها، کاملا بدون رقیب بوده و تنها رقبای آن در این رده، شرکت چینی BOE و هم‌وطن آن LG خواهند بود. شرکت BOE البته در چند ماه گذشته موفقیت بزرگی را به دلیل فروش بالای Mate 20 Pro هواوی کسب کرده است.

منبع

ارسال یک پاسخ