سامسونگ باتری وضعیت جامد برای گلکسی‌های آینده می‌سازد؟

0
2129
سامسونگ باتری وضعیت جامد برای گلکسی‌های آینده می‌سازد؟

اگر تا به حال وازه وضعیت جامد یا Solid State را تنها برای درایوها شنیده‌اید حالا باید منتظر باتزی باتری وضعیت جامد باشید. طبق یک گزارش جدید که دیروز منتشر شد شرکت سامسونگ در حال کار روی یک باتری باتری وضعیت جامد است که نسبت به باتزی‌های لیتیوم یونی فعلی دوام بیشتری داشته و عمر بیشتری نیز می‌کند. توسعه این نوع از باتری‌ها توسط یکی از زیر مجموعه‌های سامسونگ به نام Samsung SDI صورت می‌گیرد که وظیفه ساخت باتری را بر عهده دارد. این بخش از سامسونگ سال گذشته در جریان مشکلات نوت7 در صدر خبرها قرار داشت.

سامسونگ باتری وضعیت جامد برای گلکسی‌های آینده می‌سازد؟

به گفته یکی از متخصصین این شرکت، فناوری مورد نظر برای قرارگیری در گوشی‌های موبایل  تا یکی دو سال آینده آماده شده و پس از آن برای قرارگیری این باتری در گوشی‌های موبایل تصمیم‌گیری می شود. تفاوت این باتری‌ها با باتری‌های معمولی در آن است که در باتری‌های Solid State از مایع برای هدایت یون‌ها استفاده نمی‌شود و برخلاف باتری‌های لیتیومی معمول که در صورت برخورد مایع درون‌شان با هوا یا آب ممکن است انفجار ایجاد کنند، این مسئله در باتری‌های جدید وجود ندارد. در باتری‌های Solid State از الکترولیتی استفاده می‌شود که بسیار کمتر احتمال مشتعل شدن یا انفجار دارد.

سامسونگ ظاهرا تنها شرکتی نیست که در حال تحقیق روی این نوع از باتری‌ها است و به گفته همین متخصص شرکت سامسونگ، شرکت LG Chem نیز تقریبا در همین سطح از لحاظ توسعه این فناوری قرار  دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ