سامسونگ در پی ساخت یک دوربین 600 مگاپیکسلی

0
1625
سامسونگ در پی ساخت یک دوربین 600 مگاپیکسلی

سامسونگ در کنار سونی یکی از شرکت‌های مهم و نقش‌آفرین در زمینه توسعه سنسور دوربین‌های موبایلی بوده و اولین شرکت تولید‌کننده حسگرهای 64 و 108 مگاپیکسلی برای گوشی‌های موبایلی نام گرفت. محصولاتی که سال گذشته و امسال در گوشی‌های متعددی ظاهر شدند. موفقیت سامسونگ در این رده و به خصوص سودآوری گسترده‌ای که کسب و کار سنسورهای تصویری برای این شرکت به همراه داشته است، اسب خیال طراحان این مجموعه را برای تاختن به قلمروهای کاملا دور از دسترس باز گذاشته؛ جایی‌که حالا صحبت از ساخت یک دوربین 600 مگاپیکسلی به میان آمده است.

خبر جدید در این زمینه به نقل از Yongin Park مسئول کسب و کار حسگرهای تصویری در مجموعه سامسونگ منتشر شده که امروز در سر مقاله‌ای در سایت این شرکت منتشر شده است. Park از ساخت یک دوربین 600 مگاپیکسلی در آینده سخن گفته که جزییاتی را فراتر از چشم انسان به تصویر می‌کشد!

سامسونگ در پی ساخت یک دوربین 600 مگاپیکسلی
Yongin Park مسئول کسب و کار حسگرهای تصویری در سامسونگ

به گفته Park، چشم‌های انسان غالبا از رزولوشنی حول و حوش 500 مگاپیکسل بهره می‌برند و بدین‌ترتیب توسعه یک سنسور 600 مگاپیکسلی می‌تواند اطلاعات و جزییات بیشتری را نسبت به چشم انسان از محیط اطراف برداشت کند. سطح استفاده از این میزان از اطلاعات البته به حوزه اسمارت‌فون محدود نشده و احتمالا در آینده برای کاربری‌های دیگری نیز از آن استفاده خواهد شد.

تا به امروز بالاترین وضوح تصویر در دوربین‌های موبایلی را همین شرکت سامسونگ با ارائه سسورهای 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HM1 در Galaxy S20 Ultra و ISOCELL Bright HMX در Xiaomi Mi Note 10 ارائه کرده‌اند که البته در هر دو گونه‌های متفاوتی از ترکیب پیکسل‌ها به کار گرفته شده و بدین‌ترتیب وضوح پیش‌فرض آن‌ها به ترتیب 12 و 27 مگاپیکسل بوده است.

بزرگ‌ترین چالش پیش روی ساخت یک سنسور 600 مگاپیکسلی طبیعتا چگونگی جای دادن آن در فضای محدود یک اسمارت‌فون است جایی‌که سنسورهای 46، 64 و 108 مگاپیکسلی فعلی نیز تنها با کوچک‌ کردن بیش از اندازه پیکسل‌ها به این مهم نائل شده‌اند و شاید در آینده ابعاد کوچک‌تری از پیکسل‌ها برای این کار اختصاص پیدا کند. پارک جزییات بیشتری در مورد این دوربین 600 مگاپیکسلی و زمان‌بندی سامسونگ برای تحقق آن ارائه نکرده اما احتمالا به زودی شاهد تحولات تازه‌ای در این زمینه خواهیم بود.

منبع

ارسال یک پاسخ