سامسونگ صفحه نمایش نشکن OLED‌ را به نمایش گذاشت

1
2711
سامسونگ صفحه نمایش نشکن OLED‌ را به نمایش گذاشت

صفحه‌نمایش، یکی از کسب‌وکارهای اصلی و مهم شرکت سامسونگ بوده و این شرکت به خصوص در زمینه پنل‌های OLED فاصله نسبتا زیادی از رقبای خود که به جز LG حالا آرام‌آرام شامل چند برند چینی نوظهور نیز می‌شود دارد. واحد Display شرکت سامسونگ امروز از صفحه نمایش نشکن جدیدی با فناوری ساخت OLED رونمائی کرده که انعطاف‌پذیر بوده و حتی در برابر صربات چکش نیز مقاوم است. این صفحه نمایش نشکن برای گوشی‌های موبایل توسعه پیدا کرده و کیفیت آن توسط UL – Underwriters Laboratories (که با بخش مدیریت سلامت و ایمنی شغلی (OSHA) وزارت کار آمریکا همکاری می‌کند) تأیید شده است. به همین منظور ویدئویی نیز تهیه شده که در زیر می‌توانید آن را مشاهده کید. در توضیحات این صفحه نمایش نشکن به پشت سر گذاشته شدن تست‌ها و آزمون‌های مختلفی که توسط وزارت دفاع آمریکا تهیه شده است اشاره می‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان از ضربه‌پذیری بالای این صفحه‌‌نمایش تا حدود زیادی اطمینان داشت.

 

جنس این صفحه نمایش نشکن از پلاستیک مقاوم شده‌ای است که به گفته Hojung Kim، مدیر داخلی در Samsung Display با وزن اندک، مقاوم در برابر ضربه و قابلیت گذردهی (transmissivity) کاملا مناسب گوشی‌های موبایل بوده و به شیشه شباهت زیادی دارد. سامسونگ انتظار دارد که علاوه بر گوشی‌های موبایل از این شیشه برای کنسول‌های اتومبیل، دستگاه‌های متحرک نظامی، کنسول‌های دستی بازی و تبلت PCها به مقاصد آموزشی استفاده کند.

تست‌های انجام شده توسط لابرآتور UL شامل مراحل متعددی از جمله 26 بار افتادن از ارتفاع 1.2 متری و تست‌های کارکرد حرارتی (در درجه حرارت‌های مابین 71 تا 32- درجه سانتی‌‌گراد) می‌شود. این پنل پس از آن برای سقوط از ارتفاع 1.8 متری نیز مورد تست قرار می‌گیرد که در آن نشانه‌ای از آسیب دیده نمی‌شود.

سامسونگ جدیدا به شدت در پی تجاری کردن و ساخت اولین اسمارت‌فون با صفحه‌‌نمایش تاشو است و تاکنون ایده‌های مختلفی را در این زمینه در غالب حقوق ثبت اختراع به نمایش گذاشته است که از آن جمله می‌توان به موبایل تاشوی سامسونگ با 3 صفحه‌نمایش 3.5 اینچی OLED اشاره کرد و در همین رابطه ساخت صفحه نمایش نشکن تاشو شاید بتواند رویائی همیشگی سامسونگ در این کلاس را تحقق ببخشد.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ