سامسونگ گلکسی S Lite : تولد دوباره S8

0
1908
سامسونگ گلکسی S Lite : تولد دوباره S8

سامسونگ امروز از گوشی جدید به اسم گلکسی S Lite Luxury در چین رونمائی کرد که تا پیش از این در شایعات با عنوان گلکسی S8 لایت ظاهر شده بود، اطلاق نام S8 بر این مدل تصادفی نیست چرا که گلکسی S Lite Luxury عملا همان گلکسی S8 سال گذشته با برخی تغییرات کوچک و ظریف است. صفحه‌نمایش دستگاه درست مثل S8 اصلی، 5.8 اینچی ست و طراحی Infinity و شکل ظاهری بدنه نیز در این مدل تکرار شده است. این صفحه‌نمایش طبیعتا از نوع Super AMOLED بوده و نسبت تصویر آن 18.5:9 است. یک تفاوت در اینجا البته به وضوح صفحه‌نمایش تعلق دارد که به جای 2560×1440 پیکسل سال قبل به 2220×1080 پیکسل کاهش یافت است.

سامسونگ گلکسی S Lite : تولد دوباره S8

مجموعه دوربین‌های دستگاه به جز یک مورد، شباهت رخ به رحی با دوربین‌های S8 دارند: در پشت گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی f/1.7 که قادر به برداشت ویدئوی 4K با 30 فریم در ثانیه است با این تفاوت که OIS ظاهرا جائی در آن ندارد. در زمینه دوربین سلفی نیز با سنسور 8 مگاپیکسلی و f/1.7 شباهت کاملی با گذشته برقرار است.

سامسونگ گلکسی S Lite : تولد دوباره S8

بزرگ‌ترین تفاوت گلکسی S Lite Luxury و S8 را باید در پردازنده‌های این دو جست‌وجو جائی‌که برخلاف Exynos 8890 و Snapdragon 835 (به ترتیب برای نسخه جهانی و نسخه آمریکائی) S8، این بار از پروسسور 14 نانومتری Snapdragon 660 در این گوشی استفاده شده که با وجود آنکه هسته‌های ARM A73 مثل یک پرچمدار (البته پرچمداری متعلق به سال قبل) در آن دیده می‌شوند اما لیتوگرافی از 10 به 14 تقلیل یافته که این موضوع با وجود آنکه ممکن است تأثیر خود را در امر پردازش چندان ظاهر نکند اما در زمینه مصرف باتری تفاوت بزرگی را به وجود می‌آورد. علاوه بر این در مبحث گرافیک نیز SD660 حرف چندانی در مقابل SD835 و یا Exynos 8895 ندارد. حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی قابل ارتقا 64 گیگابایتی در این گوشی تکرار شده است و تفاوتی از این لحاظ دیده نمی‌شود. در بحث گزینه‌های ارتباطی نیز تقریبا همه موارد اصلی مثل بلوتوث نسخه 5، اتصال NFC و وای‌فای ac سرجای خود هستند اما سرعت LTE طبیعتا کاهش یافته و پورت USB-C نیز این بار به جای استاندارد سرعت USB 3.1 از سرعت معمولی USB 2.0 برخوردار است.

سامسونگ گلکسی S Lite : تولد دوباره S8

 

باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع در گلکسی S Lite Luxury و S8 تفاوتی نسبت به قبل نداشته است. جک هدست، همراه با هدست‌های تیون شده توسط AKG دیگر نکات این گوشی را تشکیل می‌دهند. یک نکته جالب در مورد طراحی این مدل که شک‌ و تردیدها در مورد یکسان بودن بدنه این مدل نسبت به S8 را به صفر می‌رساند به جایگاه سنسور اثر انگشت در کنار دوربین پشتی تعلق دارد که سامسونگ به دلیل اعتراض‌ها این جایگاه را حتی در گوشی‌های ارزان‌قیمت خود نیز به زیر دوربین منتقل کرده اما در این گوشی هنوز در سر جای سال قبل خود قرار دارد. استاندارد IP68 مقاومت  در برابر آب و گرد و خاک در این گوشی نیز وجود دارد.

سامسونگ گلکسی S Lite : تولد دوباره S8

گلکسی S Lite Luxury در حال حاضر به رنگ قرمز ارائه شده و ظاهرا در آینده یک رنگ مشکی نیز برای آن ارائه می‌شود. جالب‌ترین نکته در مورد این گوشی به قیمت گزاف 4 هزار یوانی آن که نزدیک به 625 دلار آمریکا می‌شود بر می‌گردد که این قیمت فقط اندکی کمتر از قیمت ورود به بازار گلکسی S9‌ به حساب می‌آید و مشخص نیست چرا باید یک خریدار گوشی ضعیف‌ شده‌ای با پروسسور قدیمی سال قبل را به پرچمدار امسال سامسونگ ترجیح بدهد؟

منبع

ارسال یک پاسخ