سنسور اثر انگشت کوالکام زیر شیشه صفحه‌نمایش گلکسی S10

0
1919
سنسور اثر انگشت کوالکام زیر شیشه صفحه‌نمایش گلکسی S10

بیش از یک سال پیش سنسور اثر انگشت کوالکام به عنوان یک فناوری جدید برای ساخت حسگرهای تشخیص اثر انگشت رونمائی شد اما تا به امروز از این فناوری در گوشی‌های مهم و به خصوص پرچمداران استفاده نشده است. این سنسور اثر انگشت کوالکام براساس فناوری التراسونیک عمل می‌کند و بدین‌ترتیب مثل سونوگرافی تصویری سه‌بعدی از سر انگشتان تشکیل می‌دهد. حالا خبرهای جدید حاکی از آن است که شرکت سامسونگ در ساخت گلکسی S10، سری جدید پرچمداران گلکسی S این شرکت از نسل سوم سنسور اثر انگشت کوالکام که براساس فناوری التراسونیک عمل خواهد کرد، استفاده می‌کند. طبق این اطلاعات، سامسونگ همزمان با استفاده از این فناوری، سیستم اسکن عنبیه یا Iris Scan خود را که در چند نسل گلکسی‌ S‌ها و گلکسی نوت‌های این شرکت به‌کار گرفته شده بود را حذف می‌کند.

این خبر که روز گذشته مطرح شد حالا توسط یک لیکر معروف دیگر یعنی Ice Universe نیز تأیید شد و حالا ظاهرا تخمین زده می‌شود که این فناوری تا نیمه سال 2019 به صورت اختصاصی در اختیار سامسونگ خواهد بود. منبع خبر از سرعت بسیار بالای این فناوری سخن می‌گوید و آن را سریع‌تر از سنسورهای اثر انگشت اپتیکال فعلی خبر می‌دهد و محوطه بسیار بزرگی از صفحه‌نمایش نیز به این منظور اختصاص پیدا خواهد کرد.

سنسور اثر انگشت کوالکام زیر شیشه صفحه‌نمایش گلکسی S10

مشکل اصلی سنسورهای فعلی اثر انگشت درون صفحه‌نمایش (مثل نمونه حاضر در وان‌پلاس 6T) به کوچک بودن محوطه قرارگیری انگشت در آنها و اجبار کاربر به قرار دادن انگشت روی این محوطه کوچک تعلق دارد و از لحاظ سرعت نیز با نمونه‌های اپتیکال عادی قابل مقایسه نیست. سنسور اثر انگشت کوالکام ظاهرا نزدیک به 30 درصد از سطح صفحه‌نمایش را می‌پوشاند و بدین‌ترتیب علاوه بر سرعت، راحتی بسیار بالاتری را نیز برای کاربران به همراه خواهد داشت.

تا زمان رونمائی از گلکسی S10 در ابتدای سال آینده هنوز زمان نسبتا زیادی باقی‌ست و مطمئنا در روزها و هفته‌های آینده، قطعات جدیدی از پازل این گوشی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ