گوگل سیستم‌عامل جدید طراحی می‌کند؟ تصاویری از Fuchsia

0
2408
گوگل سیستم‌عامل جدید طراحی می‌کند؟ تصاویری از Fuchsia

در حالی که از مدت‌ها پیش نام گوگل بیش از آنکه با نام موتور جست‌وجوی این شرکت شناخته شود با سیستم‌عامل اندروید این ابر برند شناخته می‌شود صحبت از طراحی یک سیستم‌عامل جدید توسط گوگل بیشتر به یک شوخی شباهت دارد. این شوخی که از سال گذشته زمزمه‌های آن آغاز شد حالا ظاهری کاملا جدی به خود گرفته و حالا اسکرین‌شات‌هایی نیز از پلتفرم Fuchsia به دست آمده است.

 

مشخص نیست که چرا گوگل در تلاش برای ساخت پلتفرم جدید Fuchsia است و در نهایت در صورت به حقیقت پیوستن این پلتفرم جایگاه اصلی آن در چه دیوایس‌هایی خواهد بود اما آنچه مشخص است که این پروژه کاملا جدی بوده و در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.‌ جالب‌ترین نکته در مورد این پلتفرم این است که برخلاف گوگل سیستم‌عامل جدید طراحی می‌کند؟ تصاویری از Fuchsiaسیستم‌عامل‌های دیگر گوگل مثل اندروید و کروم‌OS، در Fuchsia از لینوکس خبری نیست و این پلتفرم بر پایه میکروکرنل اختصاصی گوگل با نام Magneta طراحی شده است. ترک لینوکس از جانب گوگل با تجربه سالیان سال روی این پلتفرم برای کاربران گوگل ناگوار خواهد بود اما ظاهرا حتی در صورت تصمیم به چنین موضوعی، ظاهرا این امر حداقل در آینده کوتاه‌مدت رخ نمی‌دهد چرا که به عنوان نمونه گوشی Google Pixel بر پایه کرنل لینوکس 3.18 توسعه یافته که در سال 2014 نوشته شده است و این رویه در مورد دیگر گوشی‌های آینده این برند نیز احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد.

گوگل سیستم‌عامل جدید طراحی می‌کند؟ تصاویری از Fuchsia

در مورد این سیستم‌عامل جدید جدا از اسکرین‌شات‌های آن که می‌توان به راحتی تنها اسکین‌های تغییر یافته‌ای باشند به نکته جدید دیگری نمی‌تاون اشاره کرد اما برپایه اطلاعاتی که یکی از توسعه‌دهنده‌گان این پلتفرم در چت IRC ارائه کرده، فوچسیا به هیچ عنوان یک اسباب‌بازی یا پروژه کوچکی که تنها 20 درصد آن پیشرفته داشته است،‌ نیست. با توجه به این گفته‌ها شاید در آینده باید به انتظار یک اتفاق بزرگ از سوی گوگل در معرفی سیستم‌عاملی که شاید هدفی متفاوت از اسمارت‌فون‌ها داشته باشد بنشینیم.

منبع

ارسال یک پاسخ