ششمین دورۀ الکام استارز با حمایت ایرانسل آغاز به کار کرد

0
1640
ششمین دورۀ الکام استارز با حمایت ایرانسل آغاز به کار کرد

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، حامی اکوسیستم نوآوری، به‌عنوان حامی اصلی در ششمین دوره الکام استارز حضور دارد. این رویداد نوآورانه که شامل سه بخش الکام‌پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه است، با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور، مشاوره و جذب سرمایه برای آن‌ها، از ۲۹ دی تا ۲ بهمن ۱۳۹۹، به‌صورت حضوری و مجازی با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود.

در این دورۀ رویداد الکام استارز که به صورت آنلاین از امروز (۲۹ دی ماه)، در موزه ارتباطات کشور فعالیت خود را آغاز کرد، ایرانسل‌لبز به عنوان نماینده ایرانسل، با حضور فعال در هیأت داوری الکام‌پیچ به بررسی تیم‌های استارت‌آپی می‌پردازد و زمینه همکاری با تیم‌های مستعد را فراهم می‌کند. همچنین، «شتاب‌دهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل با حضور در پاویون شتاب، خدمات مشاوره‌ و آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در مراحل پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد. در این رویداد ۷۰ تیم در بخش الکام‌پیچ در حوزه‌های مختلف از ابری گرفته تا خدمات بانکی، آموزشی و توانبخشی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

شتاب‌دهندۀ کهکشان، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فعالیت خود را ذیل مرکز نوآوری ایرانسل از مهر ماه امسال آغاز کرده است و با حضور در پاویون شتاب،  خدمات مشاوره و آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در مراحل پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد.

این رویداد در حالی از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است که دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل با ارسال پیامی برای ششمین دورۀ الکام استارز از تیم‌های استارتاپی دعوت کرد تا با ایرانسل، همکاری مشترکی را آغاز کنند: «یکی از رسالت‌های ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران “باز کردن فضا برای ایده‌های نو” است و با توجه به تجربۀ موفق ایرانسل در سرمایه‌گذاری روی شرکت اسنپ، امیدواریم بتوانیم به شکل‌گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کنیم. هدف‌گذاری انجام شده برای مرکز نوآوری ایرانسل، این است که هم، در حوزۀ نیازمندی‌های خود ایرانسل و بومی‌سازی آن فعالیت کرده و چالش‌های داخلی را حل کند و هم، بخشی برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعۀ اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد کند. بنابراین با توجه به فضایی که در الکام‌پیچ فراهم شده است، تیم‌های استارتاپی این فرصت را دارند تا با معرفی کسب‌و‌کار خود برای پنل داوری، از نظرات و تجربیات اعضای ایرانسل بهره‌مند شوند و در صورت مرتبط بودن زمینۀ فعالیت، با ایرانسل همکاری مشترکی را آغاز کنند.»

مدیر عامل ایرانسل در ادامه این پیام و با اشاره به ظرفیت مرکز نوآوری ایرانسل افزود:«مرکز نوآوری ایرانسل ظرفیت پذیرش ۱۲ تیم استارت‌آپی را در هر دوره شتاب‌دهی دارد و برگزاری شش دوره شتاب‌دهی در سه سال آینده در این مرکز برنامه ریزی شده است. ایرانسل امیدوار است با حمایت از پرورش ایده‌های جدید و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها در راستای شکل‌دهی به کسب و کارهای نوپا و ارائه خدمات جدید و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، گام مؤثری را بردارد و در همین راستا با حضور ایرانسل‌لبز در بخش‌های الکام‌پیج و پاویون شتاب در ششمین دورۀ رویداد الکام استارز از شرکت‌کنندگان در این رویداد حمایت خواهد کرد.»

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال با رویکرد «نوآوری باز» تشکیل شده است .مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین مجموعه ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است.

پیش از این نیز، اولین نوآوردگاه این مرکز از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه و دومین نوآوردگاه از ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه در «شتاب‌دهندۀ کهکشان»، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف» برگزار شد. از مجموع ۵۵ ایده دریافتی در نوآوردگاه اول و ۳۰ ایده دریافتی در نوآوردگاه دوم، به ترتیب ۱۰ و ۱۲ تیم برای رویداد حضوری دعوت شدند. همچنین اولین دورۀ پیش‌شتاب‌دهی این مرکز از ۱۱ دی ماه آغاز شده است. در این دوره، چهار تیم استارت‌آپی در زمینه سلامت دیجیتال، سه تیم استارت‌آپی در زمینه خدمات سبک زندگی دیجیتال و یک تیم در زمینه VoD حضور دارند. طول دوره پیش‌شتاب‌دهی سه ماه است و در پایان، تیم‌هایی که کمینه محصول قابل ارائه (MVP) آن‌ها مورد تأیید باشد، وارد مرحله شتاب‌دهی خواهند شد.

ارسال یک پاسخ