شکست بخش موبایل ال جی ؛ موفقیت موبایل سامسونگ

0
2988
شکست بخش موبایل ال جی ؛ موفقیت سامسونگ

در طی 24 ساعت گذشته هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی گزارش مالی خود را از سه ماهه پایانی سال 2016 منتشر کرده‌اند. با وجودی که انتظار مشکلات بیشتری به واسطه مسائل Note7 برای سامسونگ پیش‌بینی می‌شد اما این شرکت نه‌ـ‌تنها با مشکل خاصی روبرو نبود بلکه سه‌ماهه موفقی را نیز پشت سر گذاشت. داستان در مورد LG‌ متفاوت است و با وجودی که تقریبا همه بخش‌های این شرکت عملکرد موفقی داشته‌اند اما موبایل ال جی چندان موفق نبوده است و ضرر مشخصی را به این شرکت تحمیل کرده است.

شکست بخش موبایل ال جی ؛ موفقیت سامسونگ

طبق گزارش سامسونگ این شرکت در این بازه زمانی 23.61 تریلیون وان در بخش IT و ارتباطات موبایلی درآمده داشته که از این میزان 1.5 تریلون وان آن سود عملیاتی بوده است. طبق تحلیل‌های صورت گرفته از آمار سامسونگ، این شرکت موفق شده تا در کل سال  2016 نزدیک به 90 میلیون گوشی موبایل را به فروش برساند.

اوضاع برای LG کاملا متفاوت است. این شرکت در مجوع 14.78 تریایون وان درآمد و 1.34 تریلیون وان سود عملیاتی داشته که تا به اینجا چندان از حریف خود عقب‌تر نبوده است عمده موفقیت ال‌جی در این میان به عملکرد این شرکت در بخش لوازم خانگی، تجهیزات تهویه مطبوع و سرگرمی خانگی تعلق داشته اما موبایل ال جی و به طور مشخص پرچمدار G5 این برند نه‌‌تنها موفق نبوده بلکه 8 درصد نسبت به سال گذشته با افت همراه بوده است. عملکرد بخش موبایل ال جی البته به واسطه فروش مناسب V20 تا حدودی بهبود یافته و این گوشی با رسیدن به عرضه 14.1 میلیون عددی توانسته عملکرد واحد موبایل ال‌ جی نسبت به سه ماهه قبل را تا 4 درصد مثبت کند. حاشیه سود عملیاتی در این مجموعه از 1.7- درصد در سه ماهه چهارم سال 2015 اینک به 16.1- درصد در سه ماهه چهارم سال 2016 رسیده که به خوبی خبر از عمق فاجعه در این قسمت می‌دهد.

شکست بخش موبایل ال جی ؛ موفقیت سامسونگ

LG امیدوار است با ارائه گوشی LG G6 که تا به امروز خبرهای متفاوتی در مورد آن به گوش رسیده است و شکل ظاهری آن در پشت و روی دستگاه توجه بسیاری را به خود جلب بر این مشکلات فائق آید. G6 قرار است در قوریه سال جاری در نمایشگاه MWC 2017 رسما رونمایی شود.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ