شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

0
2278
شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

شرکت شیائومی در ابتدای سال جاری و در فرودین ماه از گوشی جدیدی با نام شیائومی بلک شارک رونمائی کرد که صفحه‌نمایش 5.99 اینچی LCD فول اچ‌دی پلاس داشته و پردازش در آن با Snapdragon 845 همراه با 6 یا 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی انجام می‌شد. امروز نسل جدید این گوشی با نام بلک شارک Helo از سوی شیائومی معرفی شده که برخی تغییرات مهم را در این مدل اعمال کرده است. بلک شارک Helo صفحه‌نمایش دستگاه را از 5.99 اینچ به 6.01 اینچ ارتقاء داده و از آن مهم‌تر فناوری ساخت این صفحه‌نمایش از LCD به OLED‌ تغییر پبدا کرده است. ووضح فول اچ‌دی پلاس 1080×2160 پیکسلی این پنل تغییری نکرده و از ناچ نیز در آن خبری نیست. فرکانس رفرش شدن صفحه‌نمایش نیز هنوز 60 هرتز است و بنابراین اگر به دنبال تجربه روان‌تری از کارکرد با صفحه‌نمایش هستید بهتر است به سراغ دیگر گوشی‌های دارای این فناوری مثل Razer Phone 2 یا ایسوس ROG Phone بروید.

شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

طبیعتا پردازش در بلک شارک Helo با Snapdragon 845 انجام می‌شود و در حالی‌که رم 6 یا 8 گیگابایت آن تغییری نکرده، این بار حافظه داخلی در هر دو مورد، ثابت و 128GB است. علاوه بر این دو حافظه، یک نمونه دیگر نیز از این گوشی به بازار ارائه می‌شود که 10 گیگابایت! رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از کارت حافظه microSD نیز سخنی به میان نیامده است. دوربین اصلی بخش پشتی 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.75 و اندازه پیکسل 1.25 میکرون است و در کنار آن یک دوربین 20 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت دیده می‌شود. دوربین سلفی دستگاه نیز 20 مگاپیکسلی با f/2.2 است.

شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

باتری دستگاه همچنان 4,000mAh ظرفیت دارد و از شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده به نسخه اندروید دستگاه اشاره‌ای نکرده اما همین اشاره نکردن به صورت غیر مستقیم از وجود اندروید 8.1 Oreo همراه با پوسته MIUI 10 در آن خبر می‌دهد. بلک شارک جدید از سیستم خنک‌کننده دوگانه Vapor Chamer استفاده می‌کند که در گوشی‌های پیشرفته امروزی عمل خنک‌سازی را انجام می‌دهد.

شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

بلک شارک Helo در زمینه اصلی خود یعنی گیمینگ یا بازی، قدرتمند ظاهر می‌شود و برای دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی دستگاه از یک دسته آنالوگ که به یک سمت گوشی متصل می‌شود استفاده می‌کند و در نسخه 10 گیگابایتی نیز دسته دیگری به آن سوی دستگاه اضافه می‌شود که در دست‌گیری و بازی با گوشی را آسان می‌کند. علاوه بر این یک دکمه مخصوص که گوشی را به حالت Gaming منتقل می‌کند نیز روی این گوشی وجود دارد.

شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

اپلیکیشن Gamer Studio که امکان ارتقاء قابلیت‌های CPU، صفحه‌نمایش، شبکه و دیگر موارد مرتبط با بازی را دارد دیگر جذابیت بلک شارک Helo است که از طریق آن می‌توان برای هر بازی یک پروفایل اختصاصی تعریف کرد و حتی از طریق ویژگی Shark Code این پروفایل را به اشتراک نیز گذاشت.

شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

جذابیت‌های Balck Shrk Helo به همین جا ختم نمی‌شود و در این گوشی از دو اسپیکر استریو در بخش جلوئی، سیستم نورافشانی RGB برای لوگوی بخش پشتی و نوارهای حانبی و صفحه‌نمایش‌ پشتیبانی‌کننده از HDR10 استفاده شده است. در این مدل از یک چیپ اختصاصی ساخته شده توسط Pixelworks استفاده می‌شود که توسط آن می‌توان محتوای SDR را به صورت آنی و realtime به HDR تبدیل ساخت که از این لحاظ شرایطی نزدیک به Nokia 7.1 جدیدا معرفی شده دارد. جک هدفون البته متأسفانه از این گوشی حذف شده که این موضوع برای یک گوشی گیمینگ نکته معمول و چندان جالبی به حساب نمی‌آید.

شیائومی بلک شارک Helo اسمارت‌فون گیمینگ با 10GB رم!

بلک شارک Helo در نسخه 6 گیگابایتی با قیمت 3,199 یوان (نزدیک به 460 دلار) عرضه می‌شود و نسخه 8 گیگابایتی نیز 3,499 یوان (حوالی 505 دلار) عرضه خواهد داشت که با توجه به مشخصات دستگاه بسیار ارزان‌تر از گوشی‌های هم‌رده خود در برندهای بزرگ خواهند بود. هنوز قیمت و زمان عرضه نسخه 10GB/256GB این گوشی مشخص نشده است اما همه این گوشی‌‌ها در ابتدا در چین و سپس در دیگر مناطق، توزیع خواهند شد.

منبع

ارسال یک پاسخ