ماه قبل پلی استیشن 4 بیشتر از Xbox One و نینتندو فروخته است

0
3163
ماه قبل پلی استیشن 4 بیشتر از Xbox One و نینتندو فروخته است

همواره سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت تنگاتنگی را در بازار کنسول‌های بازی با یکدیگر دارند و غالبا یکی از دو برند سونی یا مایکروسافت در صدر فروش ماهیانه کنسول‌های بازی قرار می‌گیرند. کنسول پلی استیشن 4 سونی از زمان ارائه آن در سال 2013 برای رقابت با Xbox One‌ تقریبا همیشه آمار بهتری نسبت به رقیب خود داشته و با اینکه در بعضی ماه‌ها Xbox One‌ (حداقل در بازار آمریکا) توانسته فروش بالاتری را کسب کند اما در کل پلی استیشن 4 آمار فروش بهتری داشته است. آمار جدید موسسه NPD نشان می‌دهد که ماه گذشته کنسول PS4 توانسته است در آمریکا هر دو کنسول Switch نینتندو و Xbox One را در فروش شکست بدهد.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت از سال 2013 به این سو نسخه‌های متفاوت و بهبود یافته‌ای از کنسول‌های خود را به بازار ارائه کردند که در مورد سونی شامل PS4 Pro و PS4 Slim شده و در مورد مایکروسافت نیز Xbox One S در همین راستا قرار دارد چندی پیش نیز مایکروسافت کنسول بازی پیشرفته Xbox One X را به عنوان قوی‌ترین کنسول بازی دنیا معرفی کرد که انتظار می‌رود به زودی با پاسخ مناسب سونی روبرو شود.

ماه قبل پلی استیشن 4 بیشتر از Xbox One و نینتندو فروخته است

طبق آمار NPD ارائه نسخه 1 ترابایتی طلایی PS4 Slim که سونی ماه گذشته روانه بازار کرد علت اصلی برتری یافتن این برند بر دو رقیب دیرینه‌اش است که ژوئن گذشته را به بهترین ماه ژوئن در تاریخ فروش PS4 تبدیل می‌کند. این کنسول ابتدا با قیمت 250 دلار ارائه شد و اینک دوباره به قیمت 300 دلاری اصلی خود بازگشته است. مایکروسافت نیز در سوی دیگر امیدوار است تا با ارائه Xbox One X بتواند رقابت سرسختانه‌ای را با سونی در سطخ بالای بازار آغاز کند.

منبع

ارسال یک پاسخ