فروش گلکسی S9 و S9 پلاس کمتر از همیشه!

0
1773
فروش گلکسی S9 و S9 پلاس کمتر از همیشه!

از معرفی Galaxy S9 و S9 Plus در نمایشگاه MWC 2018 در اوائل اسفند ماه سال گذشته حالا نزدیک به 5 ماه می‌گذرد و علاوه بر آمار فروش این گوشی‌ها در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، حالا آمار تأیید نشده تازه‌ای در مورد فروش گلکسی S9 و S9 پلاس در سه‌ماهه دوم سال 2018 در دست داریم؛ آماری که برای سامسونگ و سهام‌داران آن چندان حالب توجه به نظر نمی‌رسد. طبق این آمار، سامسونگ در این بازه زمانی تنها 9 میلیون از خانواده S9 را به بازار منتقل کرده است که با وجود آنکه از رقیبی مثل هواوی با 6 میلیون گوشی P20 و P20 پرو منتقل شده بازار بیشتر است اما هنوز مقایسه آن با آمار سال‌های گذشته سامسونگ، نتایج ضعیفی را برای فروش گلکسی S9 و S9 پلاس نشان می‌دهد.

فروش گلکسی S9 و S9 پلاس کمتر از همیشه!

سامسونگ در سه‌ماهه اول امسال چیزی در حدود 10.9 میلیون S9 و S9 پلاس را به بازار عرضه کرد که در حالی رقم بالاتری نسبت به سه‌ماهه دوم است که همیشه سه‌ماهه‌های اول به دلیل اینکه گوشی‌های سامسونگ مدت زمانی کمی را در این سه‌ماهه‌ها در بازار حضور دارند، فروش کمتری را نسبت به سه‌ماهه دوم تجربه می‌کنند و این در حالی‌ست که امسال S9 و S9‌ پلاس حتی زودتر از همیشه نیز در سه‌ماهه اول عرضه‌ شده‌اند. برای مقایسه میزان افت سامسونگ در سال جاری کافی‌ست نگاهی به آمار گلکسی S7 و S7 edge در دو سال پیش بیندازیم که در آن زمان در سه‌ماهه اول نزدیک به 10.3 میلیون گوشی و در سه‌ماهه دوم 15.6 میلیون گوشی به بازار عرضه شد که رقم کاملا بالاتری از آنچه در حال حاضر باری S9 و S9 پلاس می‌بینیم است. حتی گلکسی S8 و S8 پلاس سال گذشته نیز در پایان سه‌ماهه دوم به رقم ورود به بازار 21.2 میلیون عددی رسید که دو میلیون بیشتر از S9 امروزی به حساب می‌اید.

طبق معمول هر‌ساله این روند در سه‌ماهه سوم به دلیل حضور گوشی‌های جدید برندهای دیگر بازهم تعدیل می‌شود هرچند سامسونگ به ارائه قریب‌الوقوع نوت 9 در ماه‌های آینده دل بسته و شاید در سال آینده با ایده انقلابی همچون گوشی‌های تاشو بتواند ماجرای نچندان دل‌انگیز فروش گلکسی S9 و S9 پلاس را به دست فراموشی بسپارد.

منبع

ارسال یک پاسخ