فینگر پرینت زیر شیشه صفحه‌نمایش به زودی برای LG، هواوی و اوپو

0
2874
فینگر پرینت زیر شیشه صفحه‌نمایش به زودی برای LG، هواوی و اوپو

سنسورهای فینگر پرینت در هواوی، ال‌جی، Oppo و vivo چه شباهت با یکدیگر دارند؟ همگی آنها توسط یک شرکت به نام CrucialTec تولید می‌شوند، CrucialTec یک شرکت توسعه‌دهنده راه‌حل‌های بیومتریک است که ظاهرا جدیدا پتنت (حق اختراع) جدیدی را برای یک سنسور فینگر پرینت شفاف به ثبت رسانده است.

فینگر پرینت زیر شیشه صفحه‌نمایش به زودی برای LG، هواوی و اوپو

به گفته شرکت سازنده حسگر اثر انگشت جدید ساخته شده توسط این کمپانی توانایی ارتقا حساسیت لمس کردن این سنسور را در یک نقطه مشخص از پنل صفحه‌نمایش را ارائه می‌کند و فناوری ساخت آن می‌تواند با خطوط فعلی تولید صفحه‌نمایش‌های تاچ‌اسکرین تلفیق شود. در بیانیه این شرکت در این مورد اینگونه آمده است :

«این سنسور شفاف به ثبت رسیده بخشی از پروژه آینده [شرکت] CrucialTec برای توسعه یک ماژول فینگرپرینت درون صفحه‌نمایشی است که “راه‌حل اثرانگشت صفحه‌نمایشی” یا DFS نام دارد و از سال 2012 آغاز شده است. این شرکت در جهت به‌دست آوردن پتنت‌ها برای فناوری‌های وابسته همچون ساختارهای الکترودی، مواد [مرتبط]، کارکردهای سنسورها و الگوریتم‌ها تلاش می‌کند »

با وجود آنکه همچون همیشه یک پتنت حتی با بالاترین جزئیات به هیچ عنوان به عنوان سندی محکم برای به واقعیت پیوستن آن در دنیای واقعی نیست ، به دلیل سرمایه‌گذاری بالای شرکت CrucialTec در این زمینه و به نمایش گذاشتن فناوری DFS در رویداد MWC 2017 می‌توان با درصد اطمینان بالایی از ظاهر شدن این فناوری در تولیدات آینده برندهای تأمین‌کننده قطعه از CrucialTec یعنی ال‌جی، هواوی، Oppo و vivo بود.

منبع

ارسال یک پاسخ