با ماشین پرنده ایرباس با طراحی ایتال‌دیزاین آشنا شوید

0
5447
با ماشین پرنده ایرباس با طراحی ایتال‌دیزاین آشنا شوید

شرکت ایرباس از مدت‌ها پیش در مورد پروژه ماشین پرنده خود با نام Vahana سخن می‌گفت این شرکت اما بالاخره  نمونه‌ و کانسپتی از این ماشین پرنده را در نمایشگاه ماشین ژنو با طراحی ایتال‌دیزاین به معرض دید گذاشت. طراحی ارائه شده به صورت مازولار بوده و این ماشین می‌تواند هم روز زمین و هم در هوا حرکت کند. این طراحی به گفته ایرباس می‌تواند پاسخی به مشکل ترافیک شهری باشد.

با ماشین پرنده ایرباس با طراحی ایتال‌دیزاین آشنا شوید

همانطور که در عکس نیز مشخص است ماشین پرنده ایرباس از طراحی مشابه فیلم‌های علمی تخیلی برخوردار بوده و از این لحاظ تفاوت‌های زیادی با آنچه به عنوان یک ماشین می‌شناسیم دارد اما برخلاف ظاهر آینده‌نمای آن این مدل کاملا براساس نیازهای روزمره طراحی شده است؛ این خودروی مفهومی برای کارکرد به صورت شبکه‌ای و استفاده از آن به محض نیاز کاربران طراحی شده و محفظه کپسولی میانی آن امکان اتصال به هر دو ماژول زمینی یا هوایی را دارد.

این موجود جدید که ایرباس و ایتال‌دیزاین آن را Pop.Up می‌نامند به یک هوش مصنوعی با قابلیت ذخیره مسیرها و راه‌ها و به‌کار گیری آنچه از هر کاربر جداگانه‌ای می‌داند، مجهز است. در کپسول مخصوص مسافرین این پرنده هوایی و زمینی یک رابط کاربری با محیط کاملا مجازی برای تبادل اطلاعات با کاربران تعبیه شده که مسافر را در جریان اطلاعات سفر قرار می‌دهد. با وجودی که این دیوایس 8.5 فوتی همراه با مجموعه چرخ‌ها و کوادکوپتر خود همگی در نمایشگاه Motor Show ژنو به صورت فیزیکی حضور داشتند اما این ماشین هنوز در مرحله کانسپت و مفهومی قرار داشته و تضمینی برای ساخت انبوه آن حداقل در آینده نزدیک وجود ندارد.

منبع

ارسال یک پاسخ