معرفی تبلت کروم HP Chromebook x2: رقیب آی‌پد پرو

0
2145
معرفی تبلت کروم HP Chromebook x2: رقیب آی‌پد پرو

دو هفته پیش شرکت ایسر از اولین تبلت با سیستم‌عامل Chrome OS رونمائی کرد و حالا HP دومین تبلت کروم را معرفی کرده است؛ این تبلت البته در سمت بالای بازار قرار داشته و می‌توان را رقیبی برای سری iPad Pro اپل تلقی کرد. تبلت کروم جدید اچ‌پی، Chromebook x2 نام دارد که 12.3 اینچی ست (در مقایسه با آی‌پد پروی 12.9 اینچی) و با قرار گرفتن در یک داک کیبوردی، ظاهری لپ‌تاپی به خود می‌گیرد. همراه این تبلت یک قلم نیز ارائه می‌شود که کاربرد (Productivity) دستگاه را کاملا افزایش می‌دهد.

معرفی تبلت کروم HP Chromebook x2: رقیب آی‌پد پرو

مزیت اصلی این تبلت کروم HP در مقایسه با آی‌پد پرو بدون شک قیمت آن است: این مدل با قیمت پایه 599 دلاری (که شامل کیبورد و قلم نیز می‌شود) با اینکه برای یک کروم‌بوک چندان ارزان‌قیمت نیست اما در مقایسه با آی‌پد پرو که تنها خود آن در حالت پایه، 649 دلار قیمت دارد و برای در اختیار داشتن کیبورد و قلم باید رقم پرداختی را تا 1,067 دلار افزایش داد معامله بسیار شیرینی به حساب می‌آید.

معرفی تبلت کروم HP Chromebook x2: رقیب آی‌پد پرو

Chromebook x2 از یک پروسسور اینتل Core m3 برای پردازش استفاده می‌کند که نسل قبلی پروسسورهای Kaby Lake به حساب می‌آید. رم تبلت، 4 گیگابایت است و تا 8 گیگابایت نیز قابل افزایش است. حافظه داخلی 32 گیگابایتی، صفحه‌نمایش 1,600×2,400 پیکسلی، اسپیکرهای استریو، دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی، دو پورت USB-C، اسلات microSD و جک هدست دیگر مشخصات قابل اشاره در مورد این تبلت کروم را تشکیل می‌دهند. ضخامت و وزن Cromebook x2 از آی‌پد پرو اندکی بیشتر بوده و دوام باتری آن حدود 10.5 ساعت اعلام شده است.

معرفی تبلت کروم HP Chromebook x2: رقیب آی‌پد پرو

با اینکه Chromebook x2 در مقایسه با رقیب اپلی آن دیوایس قدرتمندی به نظر می‌رسد و مشخصات سخت‌افزاری و پورت‌های اتصال آن نیز دیوایس قابل‌قبولی را به نمایش می‌‌گذارد اما هنوز سوال اصلی در مورد این دیوایس و نوع کاربرد آن در دنیای واقعی در مقایسه با یک لپ‌تاپ ویندوزی یا آی‌پد‌هائی که هزاران برنامه کاربردی برای آن در دسترس است بر جای خود باقی ست.

منبع

ارسال یک پاسخ