معرفی خانواده لنوو Thinkpad X1: تبلت، یوگا، کربن

0
2493
معرفی لپ تاپ و تبلت جدید لنوو thinkpad x1

Lenovo ThinkPad X1 Tablet: شرکت لنوو با اینکه این روزها با خرید بخش موبایل موتورولا بیشتر از گذشته در بخش موبایل بر سر زبان‌هاست اما هنوز از شهرت بسیار زیادی در کلاس کامپیوتر و PC برخوردار است. این شرکت امروز سه محصول تازه در کلاس ThinkPad X1 را معرفی کرد که شامل یک لپ‌تاپ پرچمدار Carbon، یک مدل در سری Yoga با پنل OLED و یک تبلت تبدیل شدنی می‌شود.

CES 2016

پیشرفته‌ترین محصول جدید لنوو در این سری Lenovo ThinkPad X1 Carbon نام دارد که لنوو از آن با شعار “The ultimate in go-anywhere Ultrabook” یاد می‌کند. این نوت‌بوک 14 اینچی دارای بدنه کامپکت 16.5 میلیمتری بوده و 1.2 کیلوگرم وزن دارد. بدنه دستگاه از استاندارد نظامی 12MIL-SPEC برخوردار بوده و در دمای 20- تا 60+ قادر به فعالیت است. صفحه‌نمایش 14 اینچی این مدل از وضوح QHD یا فول اچ‌دی (بسته به انتخاب خریداران) برخوردار است که هر دو از 300nits روشنایی بهره می‌برند. پردازنده Intel Core i7، رم 16 گیگابایتی، تا 1 ترابایت SSD و باتری با دوام 11 ساعته دیگر مشخصات این مدل محسوب می‌شوند.

معرفی لپ تاپ و تبلت جدید لنوو thinkpad x1

ThinkPad X1 Carbon دارای اتصال 4G LTE، خروجی تصویر وایرلس (Wi-Gig)، بلوتوث 4.1 و وای‌فای ac است و در بخش اتصالات سیمی نیز 3 پورت USB 3.0، اتصال HDMI و مینی DisplayPort در نظر گرفته شده است. این مدل دارای سنسوس اثر انگشت است.

معرفی لپ تاپ و تبلت جدید لنوو thinkpad x1

Lenovo ThinkPad X1 Yoga تقریا همان مشخصات مدل carbon را ارائه می‌دهد منتهی با این تفاوت که لولاهای این مدل امکان چرخش 180 درجه‌ای صفحه‌نمایش را فراهم می‌کنند و همراه آن یک قلم اختصاصی نیز ارائه می‌شود. صفحه‌نمایش 14 اینچی QHD این مدل از فناوری AMOLED برخوردار بوده و به صورت تاچ‌اسکرین ارائه شده است در یک چینش دیگر این مدل با صفحه‌نمایش IPS LCD با وضوح فول اچ‌دی و با یا بدون قابلیت تاچ‌اسکرین یا لمسی نیز ارائه می‌شود. هر سه این مدل‌ها دارای روشنایی 300nits هستند.

معرفی لپ تاپ و تبلت جدید لنوو thinkpad x1

مشخصت پردازشی و گرافیکی این مدل تقریبا هیچ تفاوتی با Carbon ندارد اما این مدل با ضخامت 16.7 میلیمتری و وزن 1.29 کیلوگرمی اندکی ضخیم‌تر و سنگین‌تر است.

معرفی لپ تاپ و تبلت جدید لنوو thinkpad x1

با اینکه مدل یوگا به فرم تبلت نیز قابل تبدیل است اما لنوو ترجیح داده تا یک تبلت واقعی را نیز به همراه دو مدل فوق ارائه کند. این تبلت که به طور کامل Lenovo ThinkPad X1 Tablet نام دارد دارای صفحه‌نمایش 12 اینچی 1440×2160 پیکسلی بوده و 13 میلیمتر ضخامت و 795 گرم بدون کیبورد و 1.1 کیلوگرم با کیبورد وزن دارد.

معرفی لپ تاپ و تبلت جدید لنوو thinkpad x1

نیک‌پد X1 Tablet از پروسسور Core m7 اینتل، تا 16 گیگابایت رم و تا 1 تراباست حافظه SSD بهره می‌برد و در حالت تبلتی از 5 ساعت باتری و در حالت اتصال کیبورد از 10 ساعت دوام باتری برخوردار است. اتصال یک ماژول دیگر به این مجموعه می‌تواند تا 5 ساعت دیگر به دوام این باتری بیفزاید.

این تبلت از یک پورت تکی USB 3.0، یک پورت USB Type-C، یک پورت HDMI و یک mini DisplayPort برخوردار بوده از LTE پشتیبانی می‌کند و حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در آن حصور دارد. برای این تبلت اکسسورهای مختلفی در نظر گرفته شده از آن جمله می‌توان به کیبورد دارای ترک پد، پروژکتور، باتری و دوربین RealSense اینتل 3D اشاره کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ