الجی V20 رسما معرفی شد :‌ بدنه فلزی، دو دوربین در پشت

0
2876
معرفی رسمی الجی v20

شب گذشته بالاخره طبق زمان‌بندی قبلی شرکت ال‌جی، پرچمدار جدید این برند با نام الجی V20 به عنوان ادامه‌ای بر مدل متفاوت الجی V10 رونمایی شد. الجی V20 در بسیاری از موارد آنچه پیش از این در V10 دیده بودیم را با تغییر روبرو ساخته و محصولی متفاوت را به معرض نمایش گذاشته است.

طراحی بدنه

اولین تغییر بزرگ در ساختار الجی V20 به طراحی بدنه آن تعلق دارد. در این مدل کل بخش پشتی دستگاه از جنس سیلیکونی به جنس آلومینیومی تغییر پیدا کرده و از این طریق نه‌‌تنها با ظاهر پیشرفته‌تری روبرو می‌شویم بلکه کل مجموعه گوشی نیز Slim تر و باریک‌تر از گذشته شده است.

معرفی رسمی الجی v20

اندازه‌ها

V20 با وجود آنکه از لحاظ ارتفاع تغییر خاصی نکرده اما عرض آن نزدیک به 1.2 میلیمتر و ضخامت آن 1 میلیمتر کاهش پیدا و به ترتیب به 78.1 , 7.6 میلیمتر رسیده است. این تغییر در وزن نیز بی‌تاثیر نبوده و باعث شده وزن 174 گرمی این مدل 18 گرم سبک‌تر از V10 باشد.

صفحه‌‌نمایش‌ها

اندازه صفحه‌‌نمایش‌ اصلی گوشی همراه با رزولوشن و تکنولوژی ساخت آن تغییری نسبت به گذشته نداشته و هنوز یک پنل 5.7 اینچی QHD با فناوری ساخت IPS LCD در اینجا نیز به کار گرفته شده است. بالای این صفحه‌‌نمایش همچنان یک صفحه‌‌نمایش کاملا باریک 2.1 اینچی با وضوح 1040×160 پیکسلی قرار گرفته که ظاهرا تنها تفاوت آن نسبت به گذشته به جز دو برابر شدن روشنایی این پنل به امکان به نمایش گذاشتن امضا (Signature) طولانی‌تر در آن است (24 کاراکتر در مقابل 14 کاراکتر)

معرفی رسمی الجی v20

دوربین‌ها

تنها یک نگاه به بخش پشتی V20‌ کافی‌ست تا شباهت کامل و یک به یک این مدل به G5‌ مشخص شود. در V20 دقیقا از همان ترکیب دوربین‌های 16 و 8 مگاپیکسلی حاضر در G5 استفاده شده و بازهم مثل G5 دوربین 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی دارای میدان دید معمول و عادی 75 درجه‌ای و دوربین دوم که از فوکوس خودکار نیز در آن خبری نیست دارای میدان دید وسیع 135 درجه‌ای است. هر آنچه در مورد دوربین‌های LG G5 می‌دانستید در مورد این مجموعه دوربین نیز صادق است. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه 2160p با 30 فریم در ثانیه است. در فیلم‌برداری این گوشی از یک قابلیت جدید به نام Steady Record 2.0 پشتیبانی می‌شود که محصول کوالکام بوده و در ترکیب با سنسور ژیروسکوپ گوشی امکان به حداقل رساندن لرزه‌های دست را فراهم می‌آورد.

بر بالای صفحه‌نمایش دوم الجی V20 برخلاف V10‌که دارای دو دوربین سلفی بود تنها از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده شده که البته می‌تواند همانند V10 در دو مد واید و معمولی کار کند.

امکان خاص مرتبط با صدا

از برجسته‌ترین امکانات V20 باید به ویژگی‌های صوتی آن اشاره کرد که شاید از همه مشهودتر و البته واضح‌تر لوگوی Bang & Olufsen یا B&O در بخش پشتی آن باشد. این شرکت معتبر صوتی نه‌تنها در زمینه ارتقا کیفیت صدا و اصطلاحا تیونینگ کردن نرم‌افزاری با LG همکاری کرده بلکه همراه گوشی نیز یک هدست سیمی با نشان B&O ارائه می‌شود.

امکان برداشت صدا با کیفیت بسیار بالای Lossless در حال 24 بیتی که می‌‌تواند بلدترین صداها را بدون هیچ مشکلی ثبت و ضبط کند دیگر گزینه جذاب در مورد بخش صوتی V20 به حساب می‌آید.

در این مدل برای اولین بار در دنیای از یک سیستم مدبل دیجیتال به آنالوگ چهارگانه استفاده شده و به عنوان یک قابلیت خاص که در کمتر گوشی موبایل دیگری می‌‌توان نمونه‌ای برای آن یافت این مدل می‌تواند فرمت‌های خاص و بسیار با کیفیت صوتی نظیر FLAC یا AIFF را بدون مشکل پخش کند.

پردازنده – حافظه

همانطور که از پیش نیز مشخص شده بود Snapdragon 820‌ همراه با 4 گیگابایت رم وظیفه پردازش در این گوشی را بر عهده دارند و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن نیز امکان ارتقا را ارائه می‌دهد.

معرفی رسمی الجی v20

باتری

ظرفیت باتری این گوشی به 3200mAh رسیده که این ظرفیت تا به امروز در گوشی پرچمدار دیگری از ال‌جی دیده نشده است. این باتری با فشردن دکمه‌ای در کناره‌ دستگاه و جدا شدن کاور فلزی بخش پشتی مثل همیشه قابل جدا سازی است و با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 با سرعت نیز شارژ می‌شود.

سیستم‌عامل

همانطور که در این مورد نیز پیش از این به صورت رسمی و غیر رسمی صحبت شده است، V20 نخستین گوشی دنیا خواهد بود که به صورت پیش‌فرض با اندروید 7 نوقا ارائه می‌شود. ظاهر منوهای دستگاه البته طبق معمول براساس لانچر پیش‌فرض ال‌جی شکل گرفته و اینجا و آنجا می‌توان تغییرات مرتبط با اندروید 7 را مشاهده کرد.

حضور در بازار الجی V20

ال‌حی به سه ماهه سوم سال جاری برای حضور در بازار این گوشی اشاره کرده که این یعنی حداکثر تا یک ماه دیگر. در مورد قیمت هنوز صحبتی به میان نیامده است. LG V20 در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و صورتی ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ