سامسونگ Z4 با سیستم‌عامل تایزن رسما معرفی شد

0
2124
سامسونگ Z4 با سیستم‌عامل تایزن رسما معرفی شد

شرکت سامسونگ امروز از جدیدترین محصول موبایلی خود با سیستم‌عامل تایزن رونمایی کرد؛ سامسونگ Z4 که ادامه‌ای بر مدل‌های Z1 و Z2‌ این شرکت به حساب می‌آید همان ایده مدل‌های پیشین یعنی ارائه مشخصات پایین و قیمتی بسیار اندک برای کاربرانی ست که با حداقل هزینه قصد چشیدن طعم گوشی هوشمند را دارند. سال گذشته Samsung Z2 اولین تایزن 4G در هند بود که در شهریور ماه رونمایی شد و اینک سامسونگ Z4 رویه را ادامه داده و در اینجا نیز با یک گوشی 4G با پلتفرم تایزن روبرو هستیم.

مشخصات Z4 نسبت به Z2 تقریبا در تمامی موارد با ارتقا روبرو شده است؛ صفحه‌نمایش گوشی با اینکه هنوز از وضوح WVGA یا 800×480 پیکسلی بهره می‌برد اما اینک کاملا بزرگ‌تر شده و از 2.97 اینچ در Z2‌ اینک به 4.5 اینچ رسیده و شیشه محافظ روی صفحه‌نماش نیز اینک دارای گوشه‌های خمیده و افکت 2.5D است.

پردازش در Z4‌ با چیپ 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی نامشخصی نشده همراه با 1 گیگابایت رم انجام می‌شود که تفاوت خاصی با Z2 ندارد. دوربین بخش پشتی نیز هنوز 5 مگاپیکسلی ست اما دوربین جلوی دستگاه نیز اینک 5 مگاپیکسلی شده و بک فلش را برای گرفتن سلفی‌ها بهتر در کنار خود می‌بیند. یکی دو نکته نرم‌افزاری جدید در دوربین Z4 دیده می‌شوم که سلفی اتوماتیک (با قابلیت تشخیص چهره) و برداشت همزمان ویدئو با هر دو دوربین جلو و عقب از جمله آنها هستند.

سامسونگ Z4 با سیستم‌عامل تایزن رسما معرفی شد

یک تغییر بزرگ دیگر را باید در باتری جست‌وجو کرد جایی‌که باتری مدل Z2 تنها 1,500mAh ظرفیت داشت، این ظرفیت در Z4 کاملا بیشتر شده و اینک با تکیه بر یک باتری 2,050 میلی آمپر ساعت انتظار کاملا بالاتری از این مجموعه می‌توان داشت.

در بخش ارتباطات از بلوتوث نسخه 4.0، وای‌فای نسخه n، مسیریاب‌های GPS و GLONASS و البته ارتباط LTE با استاندارد سرعت Cat.4 پشتیبانی می‌شود و سیستم‌عامل دستگاه نیز طبیعتا جدیدترین نسخه تایزن یعنی ورژن سوم است.

سامسونگ صحبتی در مورد قیمت این گوشی در بازار نکرده اما با توجه به تجربه سال گذشته و ارائه گوشی Z2 با قیمتی نزدیک به 68 دلار در بازار هند امسال نیز می‌توان انتظار آن را داشت که Z4 نیز با قیمت‌هایی در همین حوالی عرضه شود. اولین کشور دریافت کننده Z4 مثل سال‌های قبل هند خواهد بود که این مدل در آن با رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شود. سامسونگ این مدل را همچنین در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان تایزن که هفته آینده از 16 تا 17 می (26 و 27 اردیبهشت 96) در سان‌فرانسیسکو کالیفرنیا برگزار می‌شود نیز به نمایش می‌گذارد.

منبع

ارسال یک پاسخ