وان پلاس 2 (OnePlus 2) بلاخره رسمی شد؛ بازهم دعوت‌نامه

2
2834
معرفی گوشی وان پلاس 2

پس از ارائه هفته و ماه‌ها خبرهای تایید نشده و شایعات متعدد در مورد گوشی بعدی شرکت OnePlus این شرکت بالاخره امروز از وان پلاس 2 (OnePlus 2) به صورت رسمی پرده‌برداری کرد. این گوشی همانند نسل قبلی خود یعنی وان پلاس 2 دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی است و برای تهیه آن باید مجددا دعوت‌نامه داشت اما این موارد تنها شباهت‌های نسخه جدید به مدل سال گذشته هستند.

اولین تفاوت این گوشی که نسبت به مدل سال گذشته در ارتقاع و عرض بزرگ‌تر شده به استفاده از آلیاژ آلومینیوم در شاسی آن تعلق دارد و دکمه‌های پیرامونی نیز این بار فلزی شده‌اند. کاور بخش پشتی نیز این بار در جنس و رنگ‌های مختلفی قابل تهیه است که از آن میان فرم چوبی٫ بامبو و ماده مقاوم Kevlar از دیگران جذاب‌تر به نظر می‌رسند.  این کاورها البته نزدیک به 27 دلار هزینه اضافی را به کاربران تهیه می‌کنند.

معرفی گوشی وان پلاس 2

صفحه‌نمایش گوشی همچنان 5.5 اینچی فول اچ‌دی بوده اما به گفته CEO این شرکت، در زمینه کیفیت و روشنایی بسیار بالاتر از نمونه سال گذشته است. در بخش پردازشی دستگاه از نسل 2.1 چیپ‌ست Snapdragon 810‌ استفاده شده که ظاهرا راه‌کارهایی را برای کمتر گرم شدن نسبت به نسل قبلی 2 که در One M9 و G Flex 2 به کار گرفته شده بود ارائه می‌کند. حافظه داخلی دستگاه در دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی ارائه می‌شود که در اولی از 3 گیگابایت و در دومی از 4 گیگابایت رم استفاده شده است. اهمیت حافظه داخلی در این گوشی همچنان بسیار بالاست چرا که وان پلاس 2 نیز همچون OnePlus One دارای اسلات حافظه خارجی نیست.

معرفی گوشی وان پلاس 2

در بخش دوربین همچنان از دو واحد 13 و 5 مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه استفاده شده که دوربین اصلی با وجود شباهت به مدل سال گذشته تفاوت‌های بسیار بزرگی را تجربه کرده است. افزایش سایز پیکسل‌های سنسور از 1.12 میکرون به 1.3 میکرون در کنار لرزه‌گیر اپتیکال دست و اتوفوکوس لیزری، مهم‌ترین تفاوت‌های این دوربین تشکیل می‌دهند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین همچنان 4K با 30 فریم در ثانیه است.

یک نکته بسیار جذاب در مورد وان پلاس 2 حضور پورت USB Type-C در این مدل است که علاوه بر امکان جا زدن آن از هر دو طرف مزیت‌های بسیار جذابی ارائه می‌کند که شارژ دو طرفه (دریافت و ارسال شارژ) و پشتیبانی از خروجی‌های تصویر مختلف از جمله آنها به حساب می‌آیند. پیش از این به صورت مفصل به فناوری USB Type-C پرداخته‌ایم و در این میان با وجود OnePlus 2 اولین اسمارت‌فونی نیست که به این فناوری مجهز است اما می‌توان آن را اولین گوشی با توزیع جهانی در این زمینه دانست. OnePlus 2‌ همانند اپل از سوئیچی سه حالته برای تغییر پروفایل صوتی دستگاه مطابق با اندروید لالی‌پاپ بهره می‌برد.

معرفی گوشی وان پلاس 2

دیگر نکته جذاب در وان پلاس 2 حضور دکمه لمسی مجهز به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش است که به گفته شرکت سازنده سرعت شناسایی اثر انگشت در آن از TouchID اپل نیز بالاتر است. این دکمه قابل فشردن نبوده و کاملا به صورت لمسی طراحی شده است. قابلیت دو سیم‌کارت LTE، پوشش گوریلا گلس 4 و ارائه به صورت پیش‌فرض با اندروید 5.1 مبتنی بر پلتفرم OxygenOS سایر مشخصات این مدل را تشکیل می‌دهند.

معرفی گوشی وان پلاس 2

معرفی گوشی وان پلاس 2

وان پلاس 2 قرار است در آمریکا با قیمت 329 و 389 دلار برای دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی ارائه شود اما قیمت‌های آن در سایر نقاط متفاوت خواهد بود که لیست آنها در زیر مشاهده می‌شود.

معرفی گوشی وان پلاس 2

منبع

2 دیدگاه

  1. این گوشی های وان پلاس خیلی دارند میرن روی اعصاب اپل و سامسونگ، درسته هنوز مونده تا به اونا برسند اما خب دارند میان جلو یواش یواش. من موندم این دعوتنامه چه صیغه ای دیگه. هرچند در فروششون تاثیر داشته.

ارسال یک پاسخ