معرفی سامسونگ گلکسی J4 پلاس و J6 پلاس

0
3646
معرفی سامسونگ گلکسی J4 پلاس و J6 پلاس

آخرین روز اردیبهشت امسال بود که گلکسی J6 و J4 رسما معرفی شدند؛ اسمارت‌فون‌هائی که به ترتیب 5.5 و 5.6 اینچی بوده و تنها دوربین حاضر در بخش پشتی هر دو گوشی، 13 مگاپیکسلی بود. نزدیک به 4 ماه بعد، سامسونگ امروز از دو گوشی جدید به‌ نام‌های گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمائی کرد که می‌توان هر دو را آپدیتی برای J4 قبلی سامسونگ به حساب آورد. صفحه‌نمایش هر دو گوشی نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و حالا هر دو 6 اینچی هستند با وضوح 720×1480 پیکسل هستند اما پنل Super AMOLED مدل‌های پیشین حالا ظاهرا جای خود را به فناوری ارزان‌قیمت‌تر IPS LCD داده است. ظرفیت باتری هر دو گوشی نیز ثابت بوده و 3,300mAh انتخاب شده است که 10 درصد بیشتر از J4 و J6 قبلی‌ست. پروسسور پردازشی هر دو گوشی چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس 1.4 گیگاهرتز است که می‌توان حدس زد از نوع Exynos 7570 سامسونگ بوده و از این لحاظ در مقایسه با چیپ‌ست 8 هسته‌ای J6 گامی به عقب محسوب می‌شود.

معرفی سامسونگ گلکسی J4 پلاس و J6 پلاس
سامسونگ گلکسی J6 پلاس

گلکسی J6 پلاس به عنوان گوشی قدرتمند‌تر این دوگانه با دو حافظه رم 3GB/4GB و دو حافظه داخلی 32GB/64GB ارائه می‌شود اما J4 پلاس دارای 2GB/3GB رم بوده و حاقظه داخلی آن نیز متناسب با رم، تنها 16 یا 32 گیگابایت است. در بخش پشتی گلکسی J6 پلاس دو دوربین به صورت عمودی در مرکز دیده می‌شوند که شامل یک دوربین 13 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی می‌شوند و دوربین سلفی این مجموعه نیز 8 مگاپیکسلی‌ست. میزان گشودگی دیافراگم در دوربین‌های اصلی بخش پشتی و جلوی دستگاه f/1.9 است که برای یک گوشی ارزان‌قیمت، دیافراگم باز و نسبتا سریعی به حساب می‌آید. در J4 پلاس در بخش پشتی تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی وجود دارد و دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسلی‌ست.

معرفی سامسونگ گلکسی J4 پلاس و J6 پلاس
سامسونگ گلکسی j4 پلاس

گلکسی J6 پلاس دارای یک سنسور اثر انگشت جای گرفته در کناره دستگاه است که برای سامسونگ گزینه متداولی به حساب نمی‌آید؛ در مورد گلکسی J4 پلاس اما حضور یا غیبت سنسور اثر انگشت به منقه توزیع بستگی دارد و ظاهرا این قابلیت تنها در آمریکای شمالی در دسترس قرار خواهد گرفت.

به جز این موارد تقریبا همه چیز در رابطه با این دو گوشی یکسان است که این موضوع حتی سایز و وزن این دو مدل را نیز شامل می‌شود. هر دو دستگاه دارای LTE Cat.4، وای‌فای تک باند، بلوتوث 4.2، اتصال GPS و NFC (وابسته به منطقه توزیع) هستند و با اندروید 8.1 Oreo ارائه می‌شوند.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ