معرفی جدیدترین و قوی‌ترین پروسسور سامسونگ : Exynos 9810

0
2388
معرفی جدیدترین و قوی‌ترین پروسسور سامسونگ : Exynos 9810

شرکت سامسونگ به صورت رسمی از جدیدترین پروسسور موبایلی خود با نام Exynos 9810 رونمائی کرد. این پروسسور که اندکی بعد از چیپ‌ست کوالکام اسنپ‌دراگون 845 رونمائی می‌شود همچون SD845 با نسل دوم فناوری 10 نانومتری FinFET ساخته شده و در آن 8 هسته پردازشی وجود دارد. Exynos 9810 که چندی دیگر در نسخه‌ جهانی Galaxy S9 و Galaxy S9 پلاس به کار گرفته می‌شود دارای 8 هسته پردازشی ست که از آن جمع 4 هسته قوی‌تر می‌توانند به فرکانس 2.9 گیگاهرتز دست پیدا کنند و چهار هسته ضعیف‌تر نیز برای مصارف محتاج به انرژی کمتری به کار می‌روند. طبق اعلام سامسونگ، پرفورمنس تک هسته‌ای این مجموعه نسبت به سال قبل دو برابر شده و در پردازش چند هسته‌ای نیز احتلاف Exynos 9810 با نسل قبلی آن به 40 درصد می‌رسد.

مودم حاضر در 9810 درست مثل SD845 در دانلود قادر به دستیابی به سرعت 1.2Gbps است که این کار را با تلفیق اپراتوری 6 گانه (Carrier Aggregation) انجام می‌دهد اما در آپلود از همتای خود سریع‌تر است و به جای 150 مگابیت بر ثانیه از سرعت 200 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد سامسونگ نیز مثل اپل و هواوی به استفاده از هوش مصنوعی به صورت داخلی و پیش‌فرض در پروسسور جدید خود روی آورده و در این مورد شبکه عصبی داخلی دستگاه امکانات تازه‌ای همچون شناسائی چهره‌های درون عکس (برای مرتب کردن خودکار تصاویر و جست‌وجوی سریع) یا اسکن کردن چهره افراد به صورت سه‌بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این آخری بی‌شباهت به ویژگی Face ID آیفون 10 نیست.

معرفی جدیدترین و قوی‌ترین پروسسور سامسونگ : Exynos 9810

در حالی‌که SD845 از گرافیک Adreno 630 استفاده می‌کند، گرافیک حاضر در اکزینوس 9810 از نوع Mali-G72 انتخاب شده که ظاهرا 20 درصد نسبت به گذشته با بهبود روبرو شده است. پخش ویدئو در این مجموعه با پشتیبانی از HEVC ده بیتی و کدک VP9 با کیفیت بالائی انجام می‌شود و ویژگی سنگنال پردازش تصویر دوگانه (dual-ISP) نیز امکان پشتیابنی از حداکثر 4 سنسور تصویر (مثلا دو دوربین در پشت، یک دوربین و یک سنسور عنبیه در جلو) را فراهم می‌کند. ویژگی dual-ISP همچنان امکان تثبیت و لرزه‌گیری تصویر تا وضوح UHD را نیز در اختیار کاربران قرار داده و تصویر برداری در لحظه (بدون نیاز به فوکوس اولیه) و برداشت تصاویر با کیفیت در محیط با نور کم نیز از جمله ویژگی‌های دیگر آن به حساب می‌آید.

سامسونگ قرار است پروسسور Exynos 9810 را تا چند روز دیگر در نمایشگاه CES 2018 به معرض دید عموم بگذارد.

منبع

ارسال یک پاسخ