پرچمدار مایکروسافت معرفی شد: Lumia 950XL

0
3180

پس از چندین و چند هفته انتشار خبرهای متعدد در مورد پرچمداران جدید شرکت مایکروسافت،‌ این شرکت بالاخره از پرچمداران خود با نام‌های لومیا 950 و لومیا 950XL رونمایی کرد. اطلاعات این دو گوشی تقریبا بطور کامل پیش از این مشخص شده بود و اطلاعات تازه‌ای تقریبا در مراسم رونمایی از این دو گوشی در دسترس قرار نگرفت. لومیا 950XL یک گوشی 5.7 اینچی است.

مهم‌ترین نکته در مورد لومیا 950XL بی شک به دوربین آن تعلق دارد؛ اسمارت‌فون‌های پرچمدار لومیا حتی در زمان نوکیا نیز از لحاظ دوربین در سطح بهترین اسمارت‌فون‌های بازار قرار داشتند و حالا پس از سال‌ها ارائه نکردن یک پرچمدار در حد مدل 1520 نوکیا مایکروسافت بالاخره یک اسمارت‌فون درخور در این کلاس ارائه کرده است. لومیا 950XL دارای یک دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.4 اینچی مجهز به لنز f/1.9 کارل‌زایس است که در فیلم‌برداری از وضوح 2160p پشتیبانی کرده و نسل پنجم سیستم لرزه‌گیر اپتیکال و 3 فلش LED کارکرد آن در نور کم را تضمین می‌کند. در زمینه دوربین سلفی نیز با یک نمونه 5 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED مواجه می‌شویم که وضوح نسبتا قابل قبولی برای این رده به حساب می‌آید.

Lumia 950XL - ارائه رسمی مایکروسافت لومیا 950 xl

صفحه‌نمایش گوشی 5.7 اینچی با وضوح QHD با فناوری ساخت AMOLED است که روی کاغذ کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد. فناوری ClearBlack و شیشه محافظ Gorilla Glass 4 دیگر نکات قابل اشاره در مورد صفحه‌نمایش Lumia 950XL را تشکیل می‌دهد. پورت ارتباطی گوشی از نوع USB Type-C است که 3 وظیفه شارژینگ، انتقال دیتا و خروجی TV را با هم انجام می‌دهد. باتری گوشی دارای ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت است و 30 دقیقه شارژ آن از طریق پورت جدید USB، تا 50 درصد ظرفیت آن را افزایش می‌دهد.

ارائه رسمی مایکروسافت لومیا 950 xl

در بخش گزینه‌های پردازشی از چیپ‌ست Snapdragon 810 حاوی 4 هسته 2 گیگاهرتزی ARM A57 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی ARM A53 استفاده شده است اما قبل از آنکه مسائل مرتبط با گرم شدن این چیپ‌ست را در نظر بگیرید باید به این نکته توجه کرد که تیم سرفیس مایکروسافت از سیستم خنک کننده ویژه‌ای برای حل این مشکل در این گوشی بهره گرفته است. 3 گیگابایت حافظه RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا (تا 200 گیگابایت) سایر مشخصات قابل ذکر در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند.

سیستم‌عامل دستگاه طبق انتظار نسخه 10 ویندوز مایکروسافت برای موبایل است که با وجود آنکه از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با گذشته ندارد اما نکات تغییر یافته فراوانی در آن دیده می‌شود. مهم‌ترین نکته جدید در این سیستم‌عامل امکان یکسان‌سازی نرم‌افزار بین نسخه موبایل و نسخه PC ویندوز 10 است که مایکروسافت از آن با عنوان Continuum یاد می‌کند و برای آن داک جدیدی ارائه کرده است. این داک دارای یک پورت HDMI، یک پورت DisplayPort و 3 پورت USB فول سایز برای اتصال لوازم جانبی نظیر موس، کیبورد و … است. مایکروسافت لومیا 950XL قرار است ماه آینده با قیمت 650 دلار به بازار ارائه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ