معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

0
2171
معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

Pixel 3 و Pixel 3 XL شب گذشته بالاخره به صورت رسمی معرفی شدند. این دو گوشی در طی چند هفته اخبر حضور دائمی در خبرها و شایعات داشته و یک بار پیکسل 3 ایکس ال درون یک تاکسی Lyft جا ماند و بار دیگر با یک رخنه بزرگ همه اطلاعات پیکسل ایکس ال لو رفت. در خبری دیگر نیز چند روز قبل از رونمائی، گوشی اصلی Pixel 3 XL توسط یک فروشنده در اختیار سایت‌های بزرگ قرار گرفت و آنباکسینگ آن نیز ارائه شد. اما با وجود اینکه تقریبا همه چیز در مورد این دو گوشی لو رفته بود در شب گذشته بار دیگر اطلاعات تازه‌ای در مورد آنها ارائه شد که پیش از این خبری از آنها نداشتیم.

معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

اولین نکته در مورد این دو مدل حضور ناچ یا شکاف بالای صفحه‌نمایش در نسخه XL دستگاه و حضور نداشتن آن در Pixel 3 عادی است. بدنه هر دو گوشی در پشت و جلو با شیشه Gorilla Glass 5 پوشانده شده که در پشت و در قیمت مات، حالتی نرم داشته و در برابر اثرات انگشت مقاوم است. بخش شیشه‌ای براق پشتی که محل دوربین است البته از این قاعده مستثنی‌ست و همچنان اثرات انگشت در آن دیده می‌شود. فریم پیرامونی دستگاه نیز در هر دو گوشی آلومینیومی‌ست.

معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

صفحه‌‌نمایش هر دو مدل نسبت به قبل با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده و در Pixel 3 به 5.5 و در Pixel 3 XL به 6.3 اینچ رسیده است. فناوری ساخت هردوی این پنل‌ها، OLED است اما یکی کوچک‌تر دارای وضوح فول اچ‌دی پلاس و مدل بزرگ‌تر به وضوح +QHD مجهز است. کنتراست 100,000:1، حالت همواره روشن و پشتیبانی از HDR دیگر مشخصات این صفحه‌نمایش‌ها را تشکیل می‌دهند.

دوربین اصلی هر دو گوشی 12.2 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرونی‌ست که از فوکوس خودکار dual phase detection پشتیبانی کرده و لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS نیز در آن حضور دارد. این دوربین که حداقل روی کاغذ تفاوتی با تک دوربین سال گذشته نکرده میدان دید 76 درجه‌ای داشته و گشودگی دیافراگم یا Aperture آن نیز f/1.8 است. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه 4K/30p بوده و از فورکی با 60 فریم در ثانیه پشتیبانی نمی‌کند به عنوان یک نکته مثبت اما سیستم لرزه‌گیر دوربین در وضوح 4K نیز فعال است هرچند برای حضور بهترین نتیجه چاره‌ای جز سوئیچ کردن روی وضوح فول اچ‌دی وجود ندارد.

معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

دوربین‌های دوگانه بالای صفحه‌نمایش یکی از جذابیت‌های اصلی Pixel 3 و Pixel 3 XL به حساب می‌آید؛ این دو دوربین، هردو 8 مگاپیکسلی هستند اما میدان دید یکی 75 و دیگری 97 درجه است که به ترتیب در مقابل لنزهائی با گشودگی f/2.2 و f/1.8 قرار گرفته‌اند و طبق انتظار امکان گرفتن سلفی‌های عادی و واید را فراهم می‌کنند.

در بالا و پائین صفحه‌نمایش اسپیکرهای استریو به سبک قبل وجود دارد و با وجود آنکه جک هدست روی بدنه در نظر گرفته نشده اما برای اولین بار یک هدست (با پورت USB-C) همراه هر دو گوشی ارائه می‌شود. این هدست ظاهرا از Google Assistant پشتیبانی کرده و به سوال‌های کاربران پاسخ می‌گوید. پردازش در هر دو گوشی با Snapdragon 845 و 4 گیگ رم انجام می‌شود که این آخری در مقابل رقبای متعددی که از 6 یا 8 گیگابایت رم برخوردارند نکته منفی مشهودی به حساب می‌آید اما ظاهرا گوگل نیز به سبک اپل با در اختیار گرفتن سخت‌افزار و نرم‌افزار و بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در این زمینه، نیازی به ارتقاء بیشتر رم (حداقل تا این لحظه) احساس نکرده است.

معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

حافظه داخلی هر دو گوشی 64 یا 128 گیگابایت است و اسلات حافظه نیز جائی در آن ندارد. باتری Pixel 3 و Pixel 3 XL به ترتیب 2,915 و 3,430 میلی آمپر ساعت است که در مورد اولی با افزایش و دومی با کاهش روبرو شده است. شارژ پر سرعت 18 واتی برای هر دو مدل ارائه شده و برای اولین بار امکان شارژ وایرلس از طریق فناوری Qi نیز برای آنها وجود دارد. بدین‌منظور علاوه بر شارژرهای عادی Qi می‌توان از Pixel Stand، استند اختصاصی جدید گوگل استفاده کرد که با قرار دادن گوشی روی آن،‌ همانطور که پیش از این مشخص شده بود با کاربری نزدیک به یک اسپیکر هوشمند روبرو می‌شویم.

معرفی گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 800 و 900 دلاری

Pixel 3 و Pixel 3 XL با فناروی Edge Sense (کناره‌های قابل فشردن)، بلوتوث نسخه 5، وای‌فای دو باند 802.11ac، اتصال NFC، پورت USB-C با استاندارد سرعت USB 3.1 با Android 9 Pie در سه رنگ سفید، مشکی و رنگ جدید صورتی با قیمت 799 و 899 دلار در نسخه‌های پایه 64 گیگابایتی عرضه شده و برای در اختیار داشتن نسخه‌های 128 گیگابایتی این دو گوشی نیز در هر دو مورد باید 100 دلار بیشتر پرداخت کرد که این رقم‌های نسبت به سال گذشته به ترتیب 50 و 150 دلار بیشتر شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ