معرفی Gear VR جدید سامسونگ با کنترلر بی‌سیم

0
2321
معرفی Gear VR جدید سامسونگ با کنترلر بی‌سیم

مثل رویه یکی دو سال گذشته، امسال نیز در مراسم معرفی گلکسی S8 و +S8 از لوازم جانبی جدید مخصوص آن نیز پرده‌برداری شد. از جمله این لوازم جانبی جدید به جز داک DeX Station و اکشن کمرای Gear 360 جدید،  عینک واقعیت مجازی این شرکت نیز آپدیت شده و Gear VR جدید سامسونگ رسما معرفی شد. Gear VR جدید از لحاظ امکانات و طراحی تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته و تنها تغییر آن، به جایگاه قرارگیری گوشی برای پشتیبانی از دو مدل جدید S8 و +S8 تعلق دارد. البته این عینک جدید اصطلاحا backward compatible بوده و می‌توان گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از S6 به این سو را در آن قرار داد.

نکته برجسته اصلی در مورد گیر وی آر (Gear VR) جدید نسبت به نمونه ارائه شده در سال گذشته به افزوده شدن یک کنترلر بی‌سیم در آن تعلق دارد که این هدست را کاملا به Daydream گوگل شبیه می‌سازد این کنترلر حرکتی یک ترک‌پد دایره‌ای قابل کلیک کردن داشته و یک دکمه trigger در پشت آن قرار دارد. دکمه‌های back، هوم و کنترل صدا نیز روی این کنترلر قرار دارند. از طریق این کنترلر حرکتی می‌توان نقش اکتیوتری در واقعیت مجازی بر عهده گرفت. قیمت این عینک جدید واقعیت مجازی 129 دلار بوده و دارندگان عینک‌های قبلی این سری نیز با پرداخت رقمی نزدیک به 40 دلار می‌توانند این کنترلر را تهیه کنند. قیمت نسل قبلی این عینک‌ها 80 دلار بوده است. گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با دارا بودن صفحه‌نمایش‌های بزرگ و عریض می‌توانند میدان دید این عینک را ارتقا ببخشند و از این گذشته گرافیک‌های بسیار پیشرفته حاضر در چیپ‌ست‌های Exynos 8895 و Snapdragon 835 نیز شرایط ایده‌آلی را برای کاربران این عینک جدید فراهم می‌آورند.

معرفی Gear VR جدید سامسونگ با کنترلر بی‌سیم

با اینکه روی کاغذ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس مشکلی برای استفاده در عینک Daydream گوگل ندارند اما در لیست دیوایس‌های مورد پشتیبانی توسط عینک واقعیت مجازی گوگل، صبحتی از این دو گوشی به میان نیامده است.

عینک واقعیت مجازی Gear VR قرار است از 21 آوریل (1 اردیبهشت) به بازار عرضه شود.

ارسال یک پاسخ