معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

0
1827
معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

بعد از روزها و هفته‌ها خبرهای تأیید نشده در مورد گوشی جدید شرکت ال‌جی این شرکت بالاخره ساعاتی پیش از اسمارت‌فون متفاوتی به نام LG Wing رونمایی کرد که می‌توان آن را فصل تازه‌ای در طراحی گوشی‌های هوشمند قلمداد نمود. برجسته‌ترین نکته در مورد Wing به طراحی چرخان آن باز می‌گردد که با حرکت دادن صفحه‌نمایش اصلی رو به بالا و پدیدار شدن یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر عمود بر آن در بخش پایین جلوه خاصی را به این مدل می‌بخشد. این طراحی با این‌که در ابتدا اندکی عجیب به نظر می رسد اما حداقل از نگاه سازندگان و طراحان آن کارکردهای متمایز و جالب‌توجه‌ای را به همراه خواهد داشت. این طراحی البته نخستین برای نیست که در گوشی‌های موبایل به‌کار گرفته می‌شود و در اوائل هزاره جدید گوشی‌های ساده غیر هوشمندی با این طراحی که Swivel یا چرخان نامیده می‌شود به بازار عرضه شده بود.

معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

از LG Wing می‌توان به‌عنوان خروچی پروژه کاوشگر ال‌جی یا Explorer Project یاد کرد که با هدف دمیدن روح تازه‌ای در طراحی گوشی‌های هوشمند ایجاد شده و قرار است در آن با قبول ریسک، دیزاین‌های متفاوت و نوآورانه‌ای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و Wing تازه ابتدای ماجراست. ال‌جی برای ارتقاء تجربه کاربری Wing همچنین به سراغ شرکای مختلفی از جمله کوالکام، موتور جست‌وجوی Naver، پلتفرم‌های استریم Tubi و Ficto رفته و قرار است با کمک آن‌ها از مزایای این طرح به نحو احسن استفاده شود.

در Wing‌ از یک صفحه‌نمایش 6.8 اینچی P-OLED در بخش رویی استفاده شده که از وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 20.5:9 استفاده شده است که به‌صورت فول‌اسکرین با حاشیه‌های کوچک در بخش بالایی بوده و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی پنهان‌شونده در بدنه آن نیز در بخش بالایی جای دارد. با حرکت دادن این صفحه‌نمایش رو به بالا، دومین پنل گوشی در زیر صفحه‌نمایش اصلی پدیدار می‌شود که یک صفحه‌نمایش 3.9 اینچی G-OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت تقریبا مربعی 1.15:1 (معادل 1080×1240 پیکسل) است. هر دوی این صفحه‌نمایش‌ها 60 هرتزی هستند گوشی با توجه به طراحی خاص آن فاقد استاندارد IP است اما شرکت سازنده از پوشش آب‌گریز در آن سخن گفته است.

معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

نکته جالب در مورد LG Wing آن است که در هنگام بسته بودن صفحه‌نمایش می‌توان از آن مثل یک گوشی عادی استفاده کرد اما به‌محض حرکت دادن صفحه‌نمایش اصلی و پدیدار شدن دومین پنل با دنیای متفاوتی روبرو می‌شویم. در صفحه‌نمایش دوم در این حالت اطلاعات متفاوتی به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند مرتبط با صفحه‌نمایش اصلی یا به‌کل محتوای متفاوتی باشد. از جمله کاربری‌های مرتبط با صفحه‌نمایش اصلی برای نمونه می‌توان به کنترلرهای مجزای موسیقی و ویدئوی در حال پخش و جزئیاتی بازی (مثلا نقشه حرکت در بازی‌های ماشین‌سواری) در حال انجام اشاره کرد و در زمینه اطلاعات مجزا از صفحه‌ اصلی نیز باید از تماس و پیام وارده در هنگام مشاهده ویدئو روی صفحه‌نمایش اصلی یاد کرد.

معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

از جمله کاربری‌های جالب دیگر این صفحه‌نمایش می‌توان به امکان ویرایش ویدئو اشاره کرد جایی‌که ابزارهای ویرایش در پایین و خود ویدئو در بالا در صفحه‌نمایش اصلی ظاهر می‌شود. دریافت تماس در صفحه‌نمایش دوم هنگام مسیریابی در صفحه‌نمایش اصلی از جمله دیگر کاربری‌های جالب این پنل محسوب می‌شوند.

از مکانیزم قفل و حرکت در این گوشی با عنوان Dual Lock و Dual Spring یاد می‌شود که در ترکیب با یک ضربه‌گیر (damper) هیدرولیک حرکت روان و بدون مشکلی را فراهم می‌کنند. به گفته شرکت سازنده، LG Wing توانایی باز و بسته شدن تا 200 هزار بار را دارد و بدین‌ترتیب نگرانی از بابت ایجاد مشکل برای این مجموعه وجود نخواهد داشت. ابعاد دستگاه با وجود این طراحی متفاوت و خاص تغییر بزرگی نسبت به گوشی‌های عادی نداشته و طول و عرض به ترتیب 169.5 و 74.5 میلی‌متری و ضخامتی برابر با 10.9 میلی‌متر دارد. در زمینه وزن البته با نمونه چندان سبکی روبرو نمی‌شویم و با 260 گرم احتمالا سنگین‌ترین گوشی حال حاضر بازار به شمار می‌رود.

معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

LG Wing در زمینه دوربین نیز گوشی خاص و متفاوتی به حساب می‌آید جایی‌ فرم متفاوت این مدل به یکی از ویژگی‌های برجسته آن در زمینه دوربین بدل می‌شود. با گشودن دستگاه می‌توان از صفحه‌نمایش دوم و کنترلرهای حاضر در آن از جمله یک جوی‌استیک کاربردی به‌عنوان پایه‌ای برای حالت گیمبالی بهره گرفت. ال‌جی برای تکمیل این قابلیت از یک دوربین 12 مگاپیکسلی التراواید خاص بهره می‌برد که به‌طور ویژه برای این قابلیت بهینه‌سازی شده است. این دوربین 12 مگاپیکسل وضوح دارد و در کنار دوربین 13 مگاپیکسلی التراواید عادی و دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، مجموعه تصویری دستگاه در بخش پشتی را تشکیل می‌دهند.

معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

سایر مشخصات Wing گوشی میان‌رده پیشرفته‌ای را با قابلیت 5G نشان می‌دهند که از آن جملهباید به پروسسور Snapdragon 765G حافظره رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی و باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی اشاره کرد که البته این آخری با توجه به مشخصات دستگاه اندکی کم‌ظرفیت به‌نظر می‌رسد. شارژ پر سرعت Quick Charge 4+، سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، شارژ وایرلس، NFC، بلوتوث 5.1 و وای‌فای ac سایر مشخصات این مدل را تشکیل می‌دهند و از جک هدست نیز در آن خبری نیست.

معرفی LG Wing با طراحی چرخان و دوربین گیمبالی

هنوز قیمتی برای LG Wing اعلام نشده اما با توجه به ارائه جزییاتی در مورد اپراتورهای ارائه‌کننده این گوشی، این اطلاعات نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع

ارسال یک پاسخ