معرفی Mi Band 5 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و NFC

0
2348
معرفی Mi Band 5 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و NFC

دستبندهای هوشمند شرکت شیائومی از چندین سال پیش به این سو یکی از پر طرفدارترین و محبوب‌ترین محصولات این کمپانی به حساب می‌آیند و جایگاه بالایی را برای این شرکت در بین دیگر شرکت‌های ارائه‌کننده محصولات پوشیدنی به همراه داشته‌اند. این شرکت در چنین روزهایی در سال گذشته از Mi Band 4 رونمایی کرد و حالا Mi Band 5 را به نمایش گذاشته است. از این دستبند پیش از این در اوائل پاییز سال گذشته اطلاعات تأیید نشده‌ای منتشر شده که از احتمال حضور NFC در این مدل خبر می‌داد؛ امری‌که حالا در Mi Band 5 به حقیقت پیوسته و این دستبند در دو نسخه عادی و NFC معرفی شده است.

معرفی Mi Band 5 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و NFC

اولین نکته جدید و تغییر قابل ملاحظه در مورد Mi Band 5 به سایز صفحه‌نمایش آن تعلق دارد که از 0.95 اینچ در Mi Band 4 به 1.1 اینچ افزایش پیدا کرده است. فناوری ساخت این پل البته همچنان OLED است و بدین‌ترتیب می‌ـوان انتظار عملکرد موفقی از آن در نمایش رنگ مشکی داشت. مجموعه سنسورهای این ساعت تغییر بزرگی را نسبت به گذشته تحربه نکرده و همچنان از شتاب‌سنج، مانیتور ضربان قلب، فشار سنج و ژیروسکوپ بهره می‌برد و شایعات پیشین در مورد حسگر SpO2 یا اکسیژن خون نیز طبق اطلاعات رسمی، اشتباه از آب درآمده است. بخش نرم‌افزاری این دستبند البته با ارتقاء روبرو شده و در آن از آنچه شیائومی «11 حالت حرفه‌ای» می‌‌خواند استفاده شده است. این حالت‌ها به صورت ویژه، تنظیم شده و اطلاعات جزیی‌تر و دقیق‌تری را در مورد برخی فعالیت‌ها ارائه می‌‌دهد که از آن جمله می‌توان به شناسایی اتوماتیک 5 شنای مختلف اشاره کرد؛ صحبت از شنا شد باید بدانید که این دستبند از غوطه‌وری در آب با عمق 50 متری پشتیبانی می‌کند.

معرفی Mi Band 5 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و NFC

سیستم‌ مانیتورنگ ضربان قلب این دستبند نیز با بهبود روبرو شده جایی‌که همانند اپل واچ، امکان شناسایی ضربان‌های غیرعادی وجود داشته و سنسور PPG آن نیز حالا 50 درصد دقیق‌تر از گذشته است. نسخه‌ای از این ساعت همانطور که اشاره شد از NFC برخوردار است و یک دستیار هوشمند صوتی نیز برای آن در نظر گرفته شده که البته هنوز از کیفیت عملکرد آن در خارج ازچین اطلاعاتی در دست نیست.

معرفی Mi Band 5 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و NFC

تغییر دیگر در Mi Band 5 در بخش باتری و شارژینگ آن رخ داده است؛ به گفته شرکت سازنده، این دستبند تا 14 روز امکان کارکرد با یک بار شارژ را دارد و شارژر آن نیز حالا مستقیما به‌صورت مغناطیسی به پشت دستبند متصل می‌شود و برای شارژ کردن دستگاه دیگر نیازی به خارج کردن آن از بند نیست.

معرفی Mi Band 5 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و NFC

می بند 5 از 6 روز دیگر یعنی از 18 ژوئن (29 خرداد 1399) با قیمت پایه 189 یوان (نزدیک به 27 دلار) به بازار چین عرضه می‌شود و نسخه NFC آن نیز 229 یوان (32 دلار) قیمت دارد. برای مقایسه، کافی‌ست بدانید می بند 4 سال گذشته در این دو ورژن به ترتیب 169 و 229 یوان قیمت داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ