معرفی Oppo A5s – ناچ کوچک‌تر، پردازنده جدیدتر

0
1611
معرفی Oppo A5s؛ ناچ کوچک‌تر، پردازنده جدیدتر

در ابتدای نیمه دوم تیرماه سال گذشته شرکت اوپو از یک گوشی میان‌رده جدید رونمائی کرد که Oppo A5 نام داشت و به یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با پنل 19:9 اچ‌دی پلاس (720×1,520 پیکسلی) مجهز بود در بخش پشتی این گوشی دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته بود و دوربین سلفی آن نیز که در محوطه تیره notch بالای صفحه‌نمایش قرار داشت، از وضوح 8 مگاپیکسل بهره می‌برد. Oppo A5 با پردازنده Snapdragon 450 همراه با حافظه‌های 4GB/64GB و قیمت 1,500 یوان عرضه شد. روز گذشته اما نسخه جدیدی از این مدل با نام Oppo A5s رونمائی شده که تقریبا در تمامی موارد تفاوتی با A5 ندارد اما دو مورد آن یعنی طراحی و پردازنده با تغییر روبرو شده است؛ Oppo A5s درست همانند مدل سال قبل از یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی اچ‌دی پلاس بهره می‌برد اما این بار به جای ناچ بزرگ ذوزنقه‌ای در بخش بالائی از یک شکاف نیم‌دایره‌ای کوچک بهره می‌برد که در ظاهر آن تأثیر مثبتی برجای گذاشته است.

معرفی Oppo A5s؛ ناچ کوچک‌تر، پردازنده جدیدتر

تفاوت مهم این دو گوشی را باید در بخش پردازشی آنها جست‌وجو کرد جائی‌که برخلاف A5 که از پروسسور Snapdragon 450 بهره می‌برد، در Oppo A5s از پروسسور Helio P35 مدیاتک استفاده شده که در مقایسه با SD450 از هسته‌های پردازشی یکسان اما فرکانس بالاتری بهره می‌برد پردازشی گرافیکی این مجموعه نیز بر عهده PowerVR GE8320 است که در این مورد نیز شرایط متفاوتی نسبت به Adreno 506 کوالکام برقرار است. از این لحظه به بعد با مشخصات یکسانی در این دو گوشی روبرو می‌شویم و تقریبا همه چیز طبق روال گذشته است.

دوربین‌های دوگانه پشت دستگاه که به صورت افقی در کناره سمت چپ قرار دارند، 13 و 2 مگاپیکسلی بوده و در محوطه ناچ کوچک بالای صفحه‌نمایش نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 3 گیگابایتی تغییری نکرده و ظرفیت 4,230mAh باتری نیز به قوت خود باقی‌ست. سیستم‌عامل A5s به‌عنوان یک نکته منفی همچون اندروید 8.1 اوریو بوده رابط کاربری Color OS 5.2 آن نیز ظاهرا تغییری را به خود ندیده است. این گوشی جدا از دو رنگ آبی و صورتی قبلی حالا در دو رنگ جدید مشکی و قرمز نیز ارائه شده و در مورد قیمت و زمان حضور آن در بازار نیز اطلاعی در دست نیست. Oppo A5s که با نام AX5s نیز در برخی بازارها عرضه می‌شود، برخلاف A5 دارای سنسور اثر انگشت در بخش پشتی‌ست.

منبع

ارسال یک پاسخ