موبایل هواوی با کنار زدن Oppo دوباره در چین اول شد

0
1782
موبایل هواوی با کنار زدن Oppo دوباره در چین اول شد

موبایل هواوی از مدت‌ها پیش عنوان برند شماره یک چین را در عرضه در اختیار داشت این عنوان اما فصل پیش با هجوم برندهای سریالی شرکت BBK و در صدر آن Oppo از دست هواوی خارج شد. این شرکت اما طبق گزارش موسسه Canalys در سه ماهه اول سال جاری موفق به عرضه 21 میلیون گوشی در سرتاسر چین شد که بدین‌ترتیب منجر به در اختیار گرفتن 18 درصد بازار در این کشور توسط موبایل هواوی می‌شود بدین‌ترتیب هرچند با فاصله اندک هواوی بار دیگر توانسته است Oppo را در این زمینه به زیر یکشد. برتری هواوی در این زمینه البته نمی‌تواند چندان بزرگ و غیر قابل دسترسی تلقی شود چرا که با وجود عبور این شرکت از لحاظ تعدادی از میزان فروش رقیب خود، رشد Oppo در این سه‌ماهه نسبت به زمان مشابه سال قبل اینک 55 درصد شده است که رقم بسیار بزرگی در بازاری اشباع شده مثل چین به حساب می‌آید.

موبایل هواوی با کنار زدن Oppo دوباره در چین اول شد

vivo جایگاه سوم را با عرضه 17 میلیونی و در اختیار داشتن 15 درصد بازار به خود اختصاص داده است؛ بدین‌ترتیب سه برند اصلی بازار چین در کنار هم بیش از 50 درصد فروش گوشی‌های هوشمند در این بازار را تشکیل می‌دهند این موضوع که برای اولین بار در چین رخ می‌دهد را می‌توان به عنوان نشانه بزرگی از تثبیت بازار چین که همواره برندهای تازه‌ای در ظهور می‌کنند تلقی کرد.

پس از این سه نام، Apple در جایگاه چهارم قرار داشته و شائومی با عرضه 9 میلیون دیوایس در جایگاه پنجم است. شائومی در زمان مشابه سال گذشته در جایگاه سوم بازار چین قرار داشت اما با ادامه فشار از طرف Oppp و vivo و همچنین ساب‌برند آنر هواوی به جایگاه پنجم تنزل کرده است طبق این گزارش در سه ماهه اول سال جاری میلادی در چین نزدیک به 114 میلیون گوشی به بازار عرضه شده است که در این میان از بین پنج برند اول، 4 برند چینی هستند و غیبت سامسونگ در بین این پنج برند از نکات جالب این گزارش محسوب می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ