ناتوانی تشخیص چهره آیفون X در تفکیک صورت دو زن چینی

0
2088
ناتوانی تشخیص چهره آیفون X در تفکیک صورت دو زن چینی

با وجود صفحه‌نمایش تمام‌صفحه و حاشیه‌های بسیار باریک در بالا و پائین صفحه، همچنان به نظر می‌رسد که سیستم تشخیص چهره Face ID جذاب‌ترین نکته حاضر در این گوشی است و اگر آیفون 10 داشته باشید معمولا اولین سوالی که افراد از شما خواهند پرسید این است که آیا سیستم تشخیص چهره در آن به خوبی کار می‌کند؟ اگر این سوال را از زن چینی که در یک گزارش منتشر شده تنها از وی با عنوان Yan یاد می‌شود بپرسید مطمئنا نظر وی در مورد سیستم تشخیص چهره اپل چندان مساعد نیست.

داستان Yan از جائی شروع می‌شود که وی برای اولین بار یک آیفون X خریداری کرد و طبیعتا چهره خود را در سیستم Face ID ثبت نمود. طولی نکشید که Yan متوجه شد که گوشی وی نه‌تنها با چهره خودش بلکه با چهره همکارش هم به خوبی بازگشایی می‌شود و این کار نه به صورت تصادفی و برای چند دفعه بلکه به دفعات تکرار می‌شود Yan به همین دلیل به اتفاق گوشی آیفون 10 و همکار مورد اشاره به اپل استوری که گوشی را از آن خریداری کرده بود می‌رود و پس از متقاعد کردن فروشنده از اینکه چهره همکاری وی در گوشی ثبت نشده اما آیفون X این چهره را نیز به خوبی شناسائی کرده و با آن گوشی را بازگشایی می‌کند گوشی دومی را دریافت می‌کند به این امید که مشکل در این گوشی دوم تکرار نشود. اما همانطور که می‌توان حدس زد این گوشی دوم هم به همان مشکل اولی دچار شد و بار دیگر چهره همکاری Yan بدون ثبت شدن در گوشی برای بازگشایی قفل قابل استفاده بود. اپل استور مورد نظر ظاهرا سومین گوشی را نیز به این شخص پیشنهاد داده اما مشخص نیست که Yan این گوشی را قبول کرده یا خیر؟

پیش از معرفی و ارائه آیفون X به بازار خبرهای تأئید نشده فراوانی به مشکلات اپل در این زمینه اشاره داشتند و ظاهرا مورد Yan یکی از این موارد نام می‌گیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ