ارائه محتوای HDR و دالبی ویژن توسط نت‌فلیکس فقط برای G6

0
2113
ارائه محتوای HDR و دالبی ویژن توسط نت‌فلیکس فقط برای G6

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی S8 و ال‌جی G6 در سال جاری با صفحه‌نمایش‌هایی مجهز به استاندارد HDR معرفی شدند که البته تفاوت‌هایی را در اجرا و ورژن با یکدیگر دارند. در ال‌جی از استاندارد ادوبی دالبی ویژن و HDR 10 پشتیبانی می‌شود که ظاهرا بالاخره کورسوی امیدی برای ارائه محتوای تصویری از این نوع در میان کاربران پدید آمده است. خبر جدید در این مورد به کمپانی ارائه‌دهنده ویدئوهای آنلاین نت‌فلیکی (Netflix) تعلق دارد که قرار است در آپدیت بعدی اپلیکیشن آن موسوم به نسخه پنجم، قابلیت HDR و دالبی ویژن را فعال کند. این قابلیت‌ها البته تنها در یک دیوایس موبایلی که حدس زدن آن کار مشکلی به نظر نمی‌رسد فعال خواهد بود؛ LG G6 به عنوان تنها دیوایس موبایلی مجهز به Dolby Vision از این امکان بهره‌مند خواهد شد.

ارائه محتوای HDR و دالبی ویژن توسط نت‌فلیکس فقط برای G6

با نکاهی به دیگر ارائه‌دهنده محتوای ویدئویی آنلاین یعنی شرکت آمازون شرایط جالب دیگری به چشم می‌خورد. به گفته این سایت در حال حاضر تنها گوشی گلکسی نوت7 سامسونگ می‌تواند از محتوای HDR این سایت بهره‌مند شود که این گوشی نیز طبیعتا همانطور که همگان از آن اطلاع دارند دیرزمانی‌ست که به صورت رسمی از بازار جمع‌آوری شده است بدین‌ترتیب حتی در مورد گلکسی اس 8 ها نیز با اینکه HD بودن تصاویر آمازون برای آن اثبات شده است اما هنوز از HDR در اینجا نیز خبری نیست.

بدین‌ترتیب تا قبل از ارائه نسخه بعدی اپلیکیشن نت‌فلیکس، حداقل تا این لحظه هیچ‌یک از دو گوشی G6 و S8 از هیچ مختوای HDR رسمی و مشخصی برخوردار نیستند و هنوز نه خود ال‌جی و سامسونگ و نه شرکت‌های ارائه‌دهنده محتوا تلاشی برای تغییر این وضعیت نکرده‌اند.

اگر می‌‌خواهید بدانید HDR چیست مطلب HDR چیست و آیا به خرید تلویزیون HDR نیاز داریم؟ به شما کمک خواهد کرد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ