همه چیز در مورد خانواده گلکسی نوت10 سامسونگ

0
2204
همه چیز در مورد خانواده گلکسی نوت10 سامسونگ

سامسونگ قرار است تا ساعاتی دیگر از خانواده گلکسی نوت10 به صورت رسمی رونمایی کند؛ طی چند روز و هفته گذشته اطلاعاتی در مورد Note 10 منتشر شد که سیمای این سری را تقریبا به طور کامل تصویر می‌کرد. اینک اما در فاصله تنها چند ساعت مانده تا رونمایی رسمی از این سری بهتر است که همه اطلاعات پیشین در مورد خانواده گلکسی نوت10 را در یک جا با هم مرور کنیم. طبق اطلاعات به دست آمده، سامسونگ برای اولین بار در سری نوت، سه گوشی را به صورت همزمان رونمایی می‌کند که شامل گوشی اصلی Note10، نسخه بزرگ‌تر آن و یک ورژن 5G می‌شود. نسخه 5G این گوشی البته برخلاف Galaxy S10 5G، همان نسخه Plus دستگاه منتهی با مودم ارتباطی نسل پنجم است و از لحاظ سایز صفحه‌نمایش و دوربین، تفاوتی با نسخه پلاس ندارد.

طبق تصاویر به دست آمده، دوربین‌های بخش پشتی در این خانواده از مرکز به کناره سمت چپ تغییر مکان پیدا کرده و شکل آن‌ها نیز به جای افقی، حالا عمودی‌ست.

همه چیز در مورد خانواده گلکسی نوت10 سامسونگ

در مورد مشخصات این دو گوشی نیز اطلاعات جامع و البته تقریبا یکسانی در دست است که همگی به حضور پروسسور Snapdragon 855 Plus‌ در نسخه آمریکایی و چیپ‌ست Exynos 9825 (که روز گذشته معرفی شد) در نسخه جهانی دستگاه خبر می‌دهند. صفحه‌نمایش نسخه استاندارد نوت 10 دارای ابعاد 6.3 اینچی بوده و در نسخه پلاس، این رقم به 6.8 اینچ می‌رسد برای مقایسه، S10 صفحه‌نمایش 6.1 اینچی و S10 پلاس، صفحه‌نمایش 6.4 اینچی داشتند. وضوح +‌QHD و فناوری ساخت Dynamic AMOLED این دو پنل البته تفاوتی با خانواده اس 10 ندارد و سنسور اثر انگشت التراسونیک درون صفحه‌نمایش نیز به قوت خود باقی‌ست

همه چیز در مورد خانواده گلکسی نوت10 سامسونگ

دیگر نکته جدید در مورد این صفحه‌نمایش به محل دوربین سلفی پانچی آن تعلق دارد که از کناره صفحه به مرکز آن منتقل شده است. در این خانواده از حافظه 128 گیگابایتی خبری نیست و به جای حافظه پایه دستگاه از 256 گیگابایت شروع می‌شود و نسخه بالاتر آن‌ها نیز 512 گیگابایتی است. این حافظه‌ها ظاهرا از نوع پر سرعت UFS 3.0 هستند.

هر دوی گلکسی نوت10 و نوت 10 پلاس از سه دوربین در بخش پشتی برخوردارند که شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی التراواید و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فتو می‌شوند. در نسخه پلاس علاوه بر این دوربین‌ها، یک واحد ToF نیز ارائه می‌شود.

ظرفیت باتری در نسخه کوچک‌تر این دوگانه 3,500mAh و در نسخه پلاس، 4,300mAh است که این با توجه به این‌که S10‌  و S10 Plus‌ با صفحه‌نمایش‌های بسیار کوچک‌تر به ترتیب 3,400mAh‌ و 4,100mAh باتری داشتند، اندکی عقب‌گرد به نظر می‌رسد. شارژ سریع در این مجموعه البته متحول شده و در نسخه کوچک‌تر 25 واتی و در نسخه بزرگ‌تر، 45 واتی است. البته شایعات از این حکایت دارد که سامسونگ در هر دو گوشی یک شارژر سریع 25 واتی قرار داده اما می‌توان برای ورژن پلاس، شارژر 45 واتی سریع‌تر را به صورت جداگانه تهیه کرد.

همه چیز در مورد خانواده گلکسی نوت10 سامسونگ

مثل گذشته اصلی‌ترین تفاوت سری Note با گلکسی S را باید در قلم S Pen آن جست‌وجو کرد و این بار نیز ظاهرا ویژگی‌های تازه‌ای برای S Pen در نوت10 تعریف شده که از جمله آن‌ها به ژست‌های حرکتی بدون تماس با صفحه‌نمایش اشاره شده است. برخی منابع خبری از تولید صدا توسط خود صفحه‌نمایش و حذف اسپیکر تماس در این گوشی (درست همانند P30 Pro و LG G8 ThinQ) سخن گفته‌اند که البته ظاهرا این مورد ممکن است در عمل به واقعیت نپیوندد.

از دکمه Bixby‌ در گلکسی نوت10 جدید خبری نیست و همراه با آن جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز بالاخره از گوشی‌های بالا رده سامسونگ خداحافظی کرده است که این آخری مطمئنا انتقادهای شدیدی را متوجه سامسونگی می‌کند که زمانی اپل را به دلیل کنار گذاشتن این پورت مورد نقد قرار داده بود.

نوت10 طبق تصاویری که در حال حاضر در دست داریم در رنگ‌های مشکی، سفید،‌ صدفی و قرمز ارائه می‌شود اما ممکن است رنگ‌های دیگری نیز برای نسخه‌های متفاوت آن در راه باشد.

همه چیز در مورد خانواده گلکسی نوت10 سامسونگ

قیمت دستگاه همانطور که می‌توان انتظار داشت بالاست جایی‌که نسخه پایه نوت10 و نوت10 پلاس به ترتیب با حافظه‌های 8GB/256GB و 12GB/256GB به ترتیب با قیمت‌های 949 دلار و 1,099 دلار معرفی خواهند شد و نوت10 پلاس با حافظه 512 گیگابایتی نیز ظاهرا 1,199 دلار قیمت دارد.

رویداد معرفی خانواده گلکسی نوت 10 در کمتر از 3 ساعت دیگر در 30 دقیقه بامداد روز 17 مرداد در نیویورک آمریکا برگزار می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ