هواوی در صدر بازار موبایل چین ، بازگشت اپل

0
2690
هواوی در صدر بازار موبایل چین ، بازگشت اپل

شرکت تحلیل بازار Canalys جدیدترین گزارش خود از بازار موبایل چین در سه‌ماهه سوم سال 2017 میلادی را منتشر کرد. در این گزارش همچنان هواوی، اوپو و vivo در صدر بازار موبایل چین از لحاظ تعداد گوشی ارائه شده به بازار (shipment) با سهم بازارهای به ترتیب 19، 18 و 17 درصد قرار دارند. نکته جالب در این میان این است که میزان ارائه گوشی به بازار نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش یافته و به 119 میلیون عدد رسیده است. سال گذشته در چنین روزهایی، اوپو و vivo از هواوی در چین پیشی گرفتند اما هواوی تسلیم نشده و با ارائه گوشی‌های جدید به بازار و اتخاذ استراتژی‌های تازه‌تر بار دیگر به صدر این جدول بازگشت. با وجود عملکرد شایسته تقدیر برندهای چینی این لیست مهم‌ترین نکته در این میان به این شرکت‌ها تعلق ندارد.

هواوی در صدر بازار موبایل چین ، بازگشت اپل

سهم بازار اپل در چین طی چند فصل گذشته و به صورت دقیق پس از ارائه آیفون 6S در هشت فصل قبل هیچ‌گاه با افزایش روبرو نشده اما این بار با داستان کاملا جدیدی روبرو هستیم چرا که اپل در این لیست جدید با 40 درصد رشد در بازار موبایل چین روبرو شده که نوید آینده درخشانی را برای این شرکت به خصوص با آغاز فروش آیفون X می‌دهد در سه‌ماهه سوم سال 2016 اپل 8 میلیون گوشی آیفون را به این بازار عرضه کرد و حالا یک سال بعد این رقم با رشد بی سابقه به 11 میلیون عدد رسیده است. این رشد را بیش از همه چیز باید به دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسبت داد. اپل در این لیست پس از شائومی جایگاه پنجم را در اختیار دارد.

هواوی در صدر بازار موبایل چین ، بازگشت اپل

با وجود تحکیم جایگاه برندهای اول تا پنجم در این لیست، شرکت‌های تولید‌کننده موبایل به میزان زیادی نگران کاهش تعداد گوشی‌های عرضه شده به این بازار هستند و امیدوارند که در سه‌ماهه چهارم به خصوص با فستیوال فروش آنلاین 11 نوامبر این مسئله جبران شود. کانالیز پیش‌بینی کرده است که شرکت شائومی به زودی سه‌گانه برندهای هواوی، اوپو، ویوو در صدر این جدول را خواهد شکست.

منبع

ارسال یک پاسخ