هواوی از نمایشگرهای Smart Screen خودرو رونمایی کرد

0
1673
هواوی از نمایشگرهای Smart Screen خودرو رونمایی کرد

نمایشگرهای جدید هواوی مخصوص خودرو معرفی شدند. این نمایشگرها در دو مدل Smart Screen S و Smart Screen S Pro ارائه می‌شوند و قیمت آنها از 259 دلار آغاز می‌شود. نمایشگر 8.9 اینچی با ارائه روشنی تصویر در حد 700 nit خیال شما را از کیفیت نمایش تصویر در هر شرایطی راحت می‌کند، به خصوص در شرایط داخل خودرو که نورهای زیاد مانند نور خوشید یا نور چراغ دیگر خودروها وجود دارند. همچنین قابلیت کاهش میزان بازتاب نور نیز به بهتر دیده‌شدن این نمایشگر کمک می‌کند. همچنین ابعاد تصویر آن 1920×720 پیکسل است و قابلیت کار با سیستم پخش صدای اولیه خودرو و استفاده از باندهای آن را نیز دارد.

هواوی از نمایشگرهای Smart Screen خودرو رونمایی کرد

قابلیت اتصال و استفاده از برنامه‌های گوشی موبایل شما توسط این دستگاه وجود داشته و 30 برنامه کاربردی دیگر نیز به صورت پیش‌فرض بر روی این نمایشگر نصب شده است که شامل برنامه‌های مسیریابی، موسیقی و… می‌شوند. برای اتصال نمایشگر به گوشی باید از طریق «بلوتوث» (Bluetooth) یا «وای‌فای» (WiFi) اقدام کنید.

نمایشگر هواوی Smart Screen مجهز به دو دوربین است که یکی در بخش پشتی برای تصویربرداری از مسیر، که امروزه بسیار محبوب شده، اختصاص دارد و دومی به صورت پنهان از بالای نمایشگر خارج شده و تصویر داخل خودرو را نشان می‌دهد. این نمایشگر از کنترل با صدا و حرکات دست نیز پشتیبانی می‌کند که برای کار با آن مخصوصا در زمان رانندگی بسیار مفید است.

«یو چنگ‌دونگ» (Yu Chengdong) از مدیران گروه محصولات مصرفی هوآوی، در حاشیه معرفی این محصولات از توافقات هوآوی با 20 شرکت خودروسازی برای هماهنگ‌سازی خودروهایشان با این نمایشگر خبر داد. هم اکنون بیش از 150 مدل خودرو قابلیت استفاده از هوآوی Smart screen را دارند و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا انتهای سال 2021 حدود 5 میلیون خودرو به این سیستم مجهز می‌شوند.

نمایشگر خودرو هوآوی Smart Screen یکی از قدم‌های اولیه هوآوی در جهت تحقق رویای خودرو خودران و شهر هوشمند است که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

خودرو هوشمند چیست؟

شرکت هوآوی در چند سال گذشته وارد حیطه‌های متفاوتی شده است که فراوانی بسیاری دارند. مخابرات، گوشی هوشمند، تبلت، محصولات پوشیدنی، کامپیوتر، بحث پردازش ابری و این لیست همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد. یکی ازحوزه‌های کاری بسیار جدید هوآوی در این سال‌ها حوزه اتومبیل و رانندگی هوشمند بوده است.

هوآوی به کمک پردازش ابری قدرتمند و هوش مصنوعی انقلابی سعی در ارائه یک شهر هوشمند و خودروهای هوشمند در آینده‌ای بسیار نزدیک دارد. شهر «شنژن» زادگاه هوآوی هم‌اکنون از معدود شهرهای جهان است که پوشش کامل شبکه اینترنت 5G را داشته و اولین شهری خواهد بود که هوآوی آن را تبدیل به یک شهر تمام هوشمند خواهد کرد.

هواوی از نمایشگرهای Smart Screen خودرو رونمایی کرد

در یک شهر هوشمند، ترافیک و رانندگی به صورت هوشمند کنترل خواهند شد. در این شهر تقریبا همه‌چیز به همدیگر متصل هستند و اطلاعات محیطی را به دیگر بخش‌ها و البته مرکز اطلاعاتی این سامانه ارسال می‌کنند. این اطلاعات هر لحظه در بین تمامی خودورهای سطح شهر نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.

از طرفی دیگر در آینده خودروها به کمک اطلاعات محیطی فراوانی که به دست می‌آورند، هوش‌مصنوعی پیشرفته و قابلیت رصد هوشمند اطراف خودرو، توانایی حرکت بدون نیاز به راننده را خواهند داشت. این حرکت خودکار می‌تواند توسط مرکز اطلاعات مدیریت شود تا از بروز ترافیک بیش از حد در بعضی از مسیرها جلوگیری شود. هر اتفاق غیر منتظره‌ای در این شرایط قابل کنترل بوده و سیستم مسیرهای جایگزین و راه حل های هوشمند را به سرعت ارائه می‌کند.

آینده‌ای که برای دهه‌ها فقط در فیلم‌های علمی و تخیلی دیده می‌شدند حالا به ما بسیار نزدیک است. آینده‌ای که بسیاری از کارها را برای بشر آسان خواهد کرد و عصر نوینی از هوشمندی را آغاز خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ