هواوی Mate Xs همان Mate X با Kirin 990 5G و لولای جدید

0
1460
هواوی Mate Xs همان Mate X با Kirin 990 5G و لولای جدید

سال پیش تقریبا در چنین روزهایی بود که شرکت هواوی پس از سامسونگ از دومین گوشی موبایل انعطاف‌پذیر دنیا با نام Mate X رونمایی نمود. این شرکت پس از لغو برگزاری رویداد MWC 2020 حالا در یک برنامه آنلاین و بدون حضور تماشاگر از طیف جدیدی از محصولات خود رونمایی کرده که شاید مهم‌ترین آن‌ها نسل دوم گوشی‌های تاشوی این شرکت باشد؛ هواوی Mate Xs از لحاظ طراحی و عملکرد تفاوت خاصی با Mate X پیشین نداشته و در اینجا نیز از همان فرم صفحه‌نمایش بازشونده به سمت داخل و تبدیل موبایل به تبلت استفاده شده است. بدین‌ترتیب تغییرات هواوی Mate Xs نه در ظاهر این گوشی بلکه در قسمت‌های داخلی دستگاه متبلور می‌شود.

هواوی Mate Xs همان Mate X با Kirin 990 5G و لولای جدید

پردازش در هواوی Mate Xs جدید با پروسسور Kirin 990 5G این شرکت انجام می‌شود که چندی پیش با لیتوگرافی 7 نانومتری معرفی شد. در این گوشی همچنین از لولاهای ارتقاء یافته و سیستم خنک‌کننده جدید استفاده شده اما صفحه‌نمایش، دوربین‌ها و طراحی کلی دستگاه نسبت به سال قبل بدون تغییر بوده است.

در این گوشی از دو لایه ساختار با استحکامات تقویت‌شده روی پنل OLED بزرگ دستگاه استفاده شده که در میان دو لایه پلی‌آمید که مایه چسبنده شفافی در بین آن‌ها است جای دارد. صفحه‌نمایش دستگاه در حالت باز شده مثل گذشته 8 اینچی بوده و رزولوشن آن نیز به 2200×2480 پیکسل می‌رسد. این صفحه‌نمایش در هنگام تا شدن به یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی با نسبت 19.5:9 در جلو تبدیل می‌شود و در بخش پشتی آن نیز یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ با نسبت 25:9 در دسترس قرار داد که می‌تواند حکم یک ویووفایندر برای گرفتن عکس‌های سلفی با دوربین‌های اصلی را ایفا کند.

هواوی Mate Xs همان Mate X با Kirin 990 5G و لولای جدید

دوربین اصلی گوشی 40 مگاپیکسلی با f/1.8 بوده و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فتوی f/2.4 همراه با OIS و یک دوربین 16 مگاپیکسلی f/2.2 التراواید آن را همراهی می‌کنند ماژول ToF نیز در این مجموعه فراموش نشده است. از دوربین سلفی اختصاصی در این گوشی خبری نیست که این مورد البته با کمک صفحه‌نمایش پشتی و دوربین‌های اصلی، مشکل خاصی به حساب نمی‌آید. درون این گوشی از یک باتری 4,500mAh با شارژر سریع 55 واتی استفاده که ظاهرا تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته است.

هواوی Mate Xs همان Mate X با Kirin 990 5G و لولای جدید

یکی از قسمت‌های جدید در هواوی Mate Xs به لولای موسوم به Falcon Wing آن تعلق دارد که به گفته هواوی، استحکام بیشتری را نسبت به گذشته ارائه می‌دهد. این لولا با وجود استحکام بالاتر اما هنوز ظاهرا تغییری در چین‌خوردگی‌های صفحه‌نمایش هنگام باز بودن کامل آن ایجاد نکرده است.

سیستم‌عامل گوشی ورژن متن بازی از اندروید 10 همراه با EMUI 10 است که از سرویس‌های گوگل در آن خبری نیست اما با راه‌اندازی پلتفرم HMS، می‌توان اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از فروشگاه App Gallery این شرکت تهیه نمود.

قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل با حافظه 8GB/512GB برابر با 2,499 یورو بوده و از ماه آینده به بازار ارائه می‌شود.

منبع

 

ارسال یک پاسخ