پشتیبانی AirPlay 2 در تلویزیون‌های LG، سونی و Vizio

0
1888
LG، سونی و Vizio نیز تلویزیون‌هائی با پشتیبانی AirPlay 2 ارائه می‌کنند

پس از آنکه یکی دو روز پیش شرکت سامسونگ با اعلام پشتیبانی AirPlay 2 در تلویزیون‌های آینده این شرکت، خبرساز شد حالا نوبت به دیگر شرکت‌های مهم در زمینه تولید تلویزیون‌ یعنی LG، سونی و Vizio رسیده تا آنها نیز به این پروژه جدید بپیوندند. این سه‌شرکت امروز اعلام کردند که پشتیبانی AirPlay 2 در آینده به محصولات آنها افزوده می‌شود.

شرکت LG پیشتیبانی از AirPlay 2 را به تلویزیون‌های سال 2019 خود که در CES امسال رونمائی می‌شوند موکول کرده است که شامل مدل‌های OLED، مدل‌های سری NanoCell SM9X، سری NanoCell SM8X و UHD UM7X می‌شوند که همگی آنها در ادامه سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند.

در مورد سونی پشتیبانی AirPlay 2 به تلویزیون‌های 2019 این شرکت که به پلتفرم اندروید مجهزند موکول شده که شامل سری‌های Z9G، سری A9G و سری X850G می‌شود که این مدل‌ها نیز همگی در ادامه سال جاری به بازار عرضه می‌شوند.

LG، سونی و Vizio نیز تلویزیون‌هائی با پشتیبانی AirPlay 2 ارائه می‌کنند

در مورد Vizio با لیست کامل‌تری روبرو می‌شویم که شامل سری‌های موسوم به P-Series Quantum تولیدی سال‌های 2018 و 2019  همراه با سری‌های ویزیون E ،M ،P و D می‌شود که در آنها به جز مدل‌های تولیدی سال‌های 2018 و 2019،‌ مدل‌های سال 2017 نیز به چشم می‌خورد.

پشتیبانی از AirPlay 2 در دیوایس‌های مذکور امکان انتقال محتوای مولتی‌مدیائی شامل ویدئو، موسیقی و عکس از طریق دیوایس‌های دارای سیستم‌عامل iOS (همچون آیفون و آی‌پد) و macOS (کامپیوترهای مک و مک‌بوک) به صفحه‌نمایش بزرگ تلویزیون را به صورت بی‌سیم فراهم می‌آورد و پشتیبانی از HomeKit نیز نام تلویزیون را در لیست اپلیکیشن Home قرار داده و امکان کنترل تلویزیون با کمک Siri را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با وجود ارائه پشتیبانی از AirPlay 2 توسط برندهای دیگر، سامسونگ هنوز برگ برنده مهم دیگری در این زمینه را در اختیار دارد و هنوز تنها برندی‌ست که جدا از AirPlay 2 امکان دسترسی به iTunes را بدون نیاز به Apple TV فراهم می‌آورد. لیست برندهای پشتیبانی‌کننده از AirPlay 2 در حال حاضر در سایت اپل قرار دارد و به گفته این شرکت به این لیست در آینده نزدیک، برندهای دیگری نیز افزوده می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ