کالبدشکافی iPhone SE 2020 – پردازنده ضعیف‌تر از آیفون 11

0
15295
کالبدشکافی iPhone SE 2020 - پردازنده ضعیف‌تر از آیفون 11

نزدیک به 10 روز پیش بود که شرکت اپل از جدیدترین آیفون کوچک خود با نام آیفون SE رونمایی کرد؛ iPhone SE 2020 البته بیشتر از آنکه که به سلف 4 سال پیش خود یعنی iPhone SE اولیه شباهت داشته باشد نسخه آپگرید شده‌ای از آیفون 8 بود و در این میان نه‌تنها از همان بدنه و همان صفحه‌نمایش استفاده شده بود بلکه اکثر دیگر جزییات ظاهری دستگاه از سنسور اثر انگشت و دوربین گرفته تا ترکیب دکمه‌ها و پورت‌های ارتباطی به آنچه در آیفون 8 دیده بودیم شباهت داشت. iPhone SE 2020 البته این شباهت را در تمامی موارد حفظ نکرده و به‌عنوان جالب‌ترین نکته در آن، از جدیدترین پروسسور حال حاضر اپل یعنی Apple A13 در این مدل استفاده شده است که پیش از این در خانواده iPhone 11‌ به‌کار گرفته شده بود. امروز اما اولین کالبدشکافی از این گوشی منتشر شده و اجزای داخلی آن با آیفون 8 مطابقت داده شده‌اند.

در ویدئوی کالبدشکافی iPhone SE 2020 که البته به زبان چینی اما زیرنویس انگلیسی برای آن در نظر گرفته شده است در ابتدا به تفاوت‌های ظاهری این گوشی با آیفون پرداخته می‌شود و سپس این مدل برای مشاهده اجزای داخلی آن بازگشایی می‌شود. در جریان این بازگشایی به یکسان بودن صفحه‌‌نمایش و اکثر دیگر قطعات داخلی این مدل اشاره می‌شود و تنها دوربین اصلی، پروسسور A13 و پورت اتصال باتری با یکدیگر تفاوت دارد.

کالبدشکافی iPhone SE 2020 - پردازنده ضعیف‌تر از آیفون 11

در خبری دیگر در همین رابطه، جدیدا امتیاز آیفون SE جدید در بنچ‌مارک‌های پردازشی منتشر شده که نشان از آندرکلاک شدن پردازنده (پایین‌تر آورده شدن فرکانس هسته‌ها) در آن نسبت به iPhone 11 عادی حکایت دارد که قدرت این گوشی را کمتر از همتایان برجسته این مدل می‌کند. علت احتمالی این اقدام اپل را باید تلاش برای حفظ دوام باتری در این مدل دانست جایی‌که با باتری آیفون 8 قدیمی، در صورت حفظ فرکانس هسته‌های A13، دوام باتری گوشی به شدت افت می‌کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ