فروش آیفون در سه ماهه اول 2017 کاهش یافت

0
1792
فروش آیفون در سه ماهه اول 2017 کاهش یافت

شرکت اپل روز گذشته گزارش مالی خود از فصل منطبق بر سه ماهه اول سال جاری میلادی را منتشر کرد. طبق اطلاعات این گزارش مالی این شرکت فروش آیفون در سه ماهه اول سال جاری میلادی به رقم 50.8 میلیون عدد رسیده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته که در 51.2 میلیون آیفون به فروش رسیده بود رقم کمتری را نشان می‌دهد. بخش بزرگی از کاهش فروش آیفون در مجموعه اپل را باید به دست نگه‌داشتن کاربران در خرید این گوشی و انتظار برای رسیدن به پایان تابستان و (شاید ابتدای سال آینده) برای خرید آیفون دهمین سالگرد ارائه این گوشی (که از آن با نام iPhone 8 یاد می‌شود) مرتبط دانست.

فروش آیفون در سه ماهه اول 2017 کاهش یافت

آیفون تنها بخش در مجموعه اپل نبوده است که در این گزارش دارای کاهش فروش شده و آی‌پد‌های این مجموعه نیز طبق روال چند فصل گذشته هنوز فروش رو به پایینی را تجربه می‌کنند. طبق آمار اپل در سه ماهه اول سال جاری میلادی، تعداد iPadهای به فروش رسیده توسط اپل به 8.9 میلیون عدد رسیده که مقایسه آن با 10.25 میلیون در سال گذشته در همین زمان نزدیک به 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خبر مثبت در مورد اپل در این سه‌ماهه به مجموعه کامپیوترهای مک تعلق دارد. این شرکت توانسته است که در این فاصله زمانی 4.2 میلیون کامپیوتر مک را به فروش برساند که 4 درصد از زمان مشابه سال گذشته بیشتر است. بیزینس جانبی اپل که Apple TV و Apple Watch دو  عضو مهم آن به حساب می‌آیند نیز با پرش 31 درصدی روبرو شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ