کوالکام اولین آنتن 5G موبایلی را معرفی کرد: اولین گوشی در 2019؟

0
2261
کوالکام اولین آنتن 5G دنیا را معرفی کرد: اولین گوشی 5G در 2019؟

نسل بعدی ارتباطات موبایلی با نام 5G در طی یکی دو سال گذشته بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و شرکت‌های فعال در این مسیر تلاش فراوانی برای دستیابی به نتایج عملی در این زمینه انجام می‌دهند که از آن جمله می‌توان به خرید آلکاتل-لوسان توسط نوکیا در سه سال پیش و اعلام ZTE برای ارائه یک موبایل 5G تا سال 2019 اشاره کرد. در همین راستا شرکت کوالکام امروز از اولین آنتن 5G دنیا که با تکنولوژی موج‌های میلی‌متری (mmWave) فعالیت می‌کند پرده برداشت که قرار است در کنار مودم نسل پنجمی X50 این شرکت که چندی پیش معرفی شد زمینه ارائه هرچه سریع‌ترین این فناوری در گوشی‌های موبایل را فراهم کند. به لطف این آنتن 5G می‌توان امیدوار بود که گوشی‌های نسل پنجم که سرعت بسیار بالاتری از آنچه امروز تحت عنوان 4G در اختیار داریم را ارائه می‌‌کنند،‌ به همین زودی و حتی در نیمه اول سال 2019 به بازار عرضه شوند.

کوالکام اولین آنتن 5G دنیا را معرفی کرد: اولین گوشی 5G در 2019؟

کوالکام در مسیر توسعه این آنتن 5G با مشکلات مختلفی روبرو بوده که از آن حمله می‌توان به اختلال گسترده‌تری امواج و مشکلات مربتط با beam forming اشاره کرد که هر دو انتقال امواج میلی‌متری به مسافت‌های طولانی‌تر را مشکل می‌‌کنند. کوالکام این آنتن که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید را از هم‌اکنون در اختیار مشتریان این شرکت قرار داده است و اگر همه‌ چیز به خوبی پیش برود می‌توان انتظار داشت که اسمارت‌فون‌هائی مثل گلکسی S10 ساموسنگ و دیگر پرچمداران سال 2019 با این فناوری به بازار ارائه شوند. البته نگفته پیداست که صرف حضور این فناوری در گوشی‌هائی از این دست کفایت نکرده و باید زیرساخت شبکه برای پشتیبانی از این سرعت بالا در فناوری 5G نیز فراهم شود.

کوالکام چندی پیش از در کنار مودم X50 از مودم X24 نیز با سرعت 2Gbps‌ رونمائی کرد که احتمالا آخرین نسل اینگونه مودم‌ها قبل از نهائی شدن 5G بوده و شاید اسمارت‌فون‌های سال آینده به دلیل آماده نبودن زیرساخت شبکه، استفاده از این مودم را به X50 (که روی کاغذ دارای سرعت 5Gbps است) ترجیح دهند.

منبع

ارسال یک پاسخ