دوربین بلک‌بری PRIV از DXOMARK‌ امتیاز 82 گرفت

0
3354
امتیاز 82 بلک بری priv از dxomark

BlackBerry Priv: این روزها یکی از مهم‌ترین و تعیین‌:ننده‌ترین معیارهای ارزیابی کیفیت یک اسمارت‌فون به کیفیت دوربین آن تعلق دارد. یکی از سایت‌های معتبر ارزیابی کیفیت دوربین‌های موبایل سایت DXOMARK است که پس از بررسی گوشی‌های مختلف امتیازهایی را در قسمت‌های گوناگون به دوربین‌های آنها اختصاص می‌دهد. این سایت این بار اولین تجربه اندرویدی بلک‌بری یعنی PRIV را بررسی کرده است.

BlackBerry Priv - بلک‌بری PRIV

بلک‌بری PRIV از یک دوربین 18 مگاپیکسلی اتوفوکوس همراه با لرزه‌گیر اپتکیال و سنسور نسبتا بزرگ 1/2.4 اینچی بهره می‌برد که در فیلم‌برداری نیز قادر به دستیبانی به وضوح 2160/30p یا 1080/60p خواهد بود. لنز اشنایدر این دوربین از فاصله کانونی 27 میلیمتری و گشودگی دیافراگم f/2.2 برخوردار است که انتظار مواجه شدن به مجموعه‌ای با کیفیت را در ذهن ایجاد می‌کند. سیستم فوکوس خودکار این دوربین نیز از نوع سریع تشخیص فاز یا Phase detection است که این روزها تنها در گوشی‌های پرچمدار به چشم می‌خورد.

امتیاز 82 بلک بری priv از dxomark

با این پیش‌زمینه DXOMARK آزمون‌های سخت‌گیرانه خود را روی این گوشی انجام داده که در نخستین پله به بررسی سطح داینامیکی تصاویر این دوربین می‌پردازد. امتیاز PRIV در این تست حتی در مشکل‌ترین سوژه‌ها نیز بسیار بالا بوده و تنها در برخی موارد در حالت HDR خودکار اندکی فشردگی در توناژ رنگ دیده می‌شود. در زمینه جزئیات تصویر در هر دو حالت نور کم و نور زیاد با نتیجه مناسبی روبرو می‌شویم و حتی DXOMARK‌ دوربین این گوشی را در سطح برترین دوربین‌های موبایلی در نور کم قرار داده است. رنگ‌های قوی و لذت بخش عبارت دقیق DXOMARK برای توصیف سطح رنگ در عکس‌های گرفته شده با این دوریبن است اما در زمینه White balance با نتیجه فوق‌العاده‌ای روبرو نیستیم. سرعت اتوفوکوس و کیفیت فلش این دوربین نیز مناسب بوده و در مد فیلم‌برداری نیز جزئیات و نورگیری مناسبی دیده می‌شود. یکی دیگر از نکات نچندان فوق‌العاده این دوربین در لرزه‌گیر اپتیکال آن به خصوص در نور کم رخ می‌دهد که اندکی به تغییر در حالت فریم‌ها منجر می‌شود.

امتیاز 82 بلک بری priv از dxomark

دوربین بلک‌بری PRIV در مجموع امتیاز 82 را از DXOMARK به دست می‌آورد که هم‌‌سطح با iPhone 6S و در جمع 10 گوشی برتر حال حاضر بازار قرار می‌گیرد. در صدر لیست DXOMARK‌ گوشی‌های Samsung Galaxy S6 edge Plus و Sony XPERIA Z5 با امتیاز 87 قرار گرفته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ