گزارش مالی LG ، کاهش ارائه اسمارت‌فون، سود اندک

0
2317

شرکت ال‌جی الکترونیکس امروز نتایج مالی سه ماهه دوم سال مالی 2015 این برند (منطبق با سه ماهه سوم سال 2015) را منتشر کرد. در این آمار بخش موبایل جدا از سایر قسمت‌ها در برخی مناطق جهان با رشد کاملا مثبتی روبرو شده اما شرایط در کشور مادر یعنی کره‌حنوبی به دلائل متعدد چندان ایده‌آل نیست و تعداد گوشی‌های ارائه شده این برند نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده است.

در سمت خبرهای مثبت شرکت ال‌جی در زمان مذکور 8.1 میلیون گوشی LTE‌ را در سرتاسر دنیا به فروش رسانده است که رکوردی برای شرکت به حساب می‌آید. در آمریکای شمالی نیز درآمد این برند 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که دلیل اصلی آن حضور موفقیت‌آمیز گوشی‌های رده میانی و تبلت‌های این برند به خساب می‌آید. اما همه چیز نیز در مورد اوضاع مالی شرکت LG مثبت و امیدوارکننده نیست جایی‌که در کشور زادگاه این برند یعنی کره جنوبی اوضاع به خصوص برای مدل‌های پیشرفته و پریمیوم چندان مناسب نیست و با اینکه درآمد با ارتقا 1 درسدی به 3.33 میلیارد دلار رسیده اما میزان ارائه گوشی به بازار (Shipment) در همین زمان با 3 درصد کاهش به 14.1 میلیون عدد می‌رسد . بدین‌ترتیب بخش موبایل LG ضرری در حدود 67.8 میلیون دلار را تجربه کرده است.

گزارش مالی ال جی در سه ماهه دوم سال 2015

بخش سرگرمی‌های خانگی این برند نیز به دلیل بازار جهانی ضعیف برای تلویزیون‌های LCD و تاثیر منفی ارتقا ارزهای خارجی با کاهش در حاشیه سودآوری همراه شده که البته این شرکت امیدوار است در آینده نزدیک با ارائه گسترده‌تر تلویزیون‌های 4K سود این قسمت ارتقا پیدا کند. بخش تلویزیون‌های LG در زمان مذکور به سود عملیاتی 222 میلیون دلار دست پیدا کرده است.

سود کلی شرکت ال‌جی در مجموع در سه ماهه دوم سال مالی 2015 این شرکت به 206 میلیون دلار می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ