فیت‌بیت در صدر 5 برند پوشیدنی جهان!

0
2005
آمار idc از بازار پوشیدنی ها q3 2015

موسسه تحقیقاتی IDC امروز نتایج تحقیقات خود روی بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی را منتشر کرد. این آمار براساس تعداد دیوایس‌های پوشدنی وارد شده به بازار (Shipment) حاصل شده و لزوما به معنای یکسان بودن این آمار در زمینه فروش نیست. در صدر این لیست همچنان کمپانی فیت‌بیت قرار  دارد اما اپل کاملا در تعقیب این شرکت است.

نکته جالب در این میان اما بدون شک به غیبت یک نام بزرگ در این لیست تعلق دارد، سامسونگ که در آمار سه ماهه دوم سال 2015 در مکان پنجم این لیست قرار داشت حالا جای خود را به یک چینی نچندان شناخته شده با نام XTC (زیر مجموعه‌ای از BBK) داده که توانسته در سه ماهه سوم سال 2015 تا 700 هزار دیوایس را وارد بازار کند.

در صدر لیست همانطور که اشاره شد شرکت فیت‌بیت قرار دارد که آمار ورود کالا به بازار خود را با رشدی 101.7 درصدی از 2.3 میلیون عدد در زمان مشابه در سال گذشته به 4.7 میلیون عدد افزایش دهد این افزایش فوق‌العاده البته با حضور مهمان ناخوانده‌ای چون اپل نه‌تنها منجر به رشد بازار این برند نشده بلکه سهم بازار آن را از 32.8 درصد در سال گذشته به 22.2 درصد تقلیل داده است.

آمار idc از بازار پوشیدنی ها q3 2015 - فیت‌بیت

در جایگاه دوم شرکت اپل قرار دارد که سال گذشته محصولی را در این کلاس نداشته اما امسال با 3.9 میلیون دیوایسی که بازار ارائه کرده توانسته رده دوم را به خود اختصاص داده و سهم بازار 18.6 درصدی را از آن خود کند.

کمپانی شائومی سال گذشته تنها 400 هزار دستگاه را در این زمان به بازار عرضه کرده بود اما اینک 3.7 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده و سهم بازار 17.4 درصدی را از آن خود کرده است. گارمین و BBK مقام‌های چهارم و پنجم این لیست را تشکیل می‌دهند و سایر برندها نیز با مجموع 7.3 میلیون دستگاه و سهم بازار 34.6 درصدی در انتهای لیست قرار دارند.

 

کلاس پوشیدنی‌ها در سه ماهه سوم سال 2015 در مقایسه با سال گذشته مجموعا با 197.6 درصد رشد همراه شده که نشان از اقبال عمومی به این رده از بازار دیجیتال است.

منبع

ارسال یک پاسخ