گلکسی S8 با پروسسور Exynos 8895 و گرافیک Mali-G71

0
2440

با وجود مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت7 طبق برخی خبرها ممکن است این شرکت گلکسی S8 به عنوان پرچمدار بعدی خود را کاملا زودتر از موعد همیشگی ارائه کند از این رو گمانه زنی‌های در مورد مشخصات این گوشی چندی ست که بالا گرفته و به تازگی اطلاعاتی در مورد چیپ‌ست پردازشی این مدل در دسترس قرار گرفته است. خبرهای جدید در این مورد بیش از همه به بخش گرافیکی این گوشی توجه دارند که این بار یک عنوان جدید در آن به چشم می‌خورد.

طبق این اطلاعات پرچمدار بعدی سامسونگ همانطور که پیش از این نیز در برخی خبرها به آن اشاره شده بود با چیپ‌ست خود ساخته Exynos 8895 ارائه می‌شود، پروسسوری که هنوز مراحل ساخت آن ظاهرا به پایان نرسیده است اما نکته جدید در این میان به گرافیک این چیپ‌ست تعلق دارد که Mali-G71 از شرکت ARM اعلام شده است این گرافیک طبق اطلاعات جدید تا 1.8 برابر از گرافیک فعلی Mali-T880MP12 حاضر در پرچمداران سال 2016 سامسونگ قوی‌تر بوده و از واقعیت مجازی و وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. این خبر در صورت تحقق یافتن شایعات در مورد ارائه گلکسی S8 با صفحه‌نمایش UHD را کاملا تقویت می‌کند.

احتمال حضور گرافیک mali-g71 در سامسونگ گلکسی s8

این گرافیک که از Vulkan API و OpenGL ES 3.2 پشتیبانی می‌کند از معماری 16 نانومتری و فرکانس فعالیت 850 مگاهرتزی و خرجی 27.2Gpix/s برخوردار است که دو برابر خروجی گرافیک T880 در همین فرکانس خواهد بود. جدا از این گرافیک، خبرها حاکی از آن است که پردازنده‌های حاضر در Exynos 8895 دارای حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز بوده و با فناوری 10 نانومتری ساخته می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ